BMP of JPG?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verbj05

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2000
Hoe kan het dat bij de ene gebruiker een cd-cover
alleen maar opgeslagen kan worden als BMP file en
bij een andere gebruiker op dezelfde PC hij de mogelijkheid heeft om te kiezen hoe hij de cover opslaat. bv JPG of GIF of BMP.

Het zal wel met een bepaalde instelling te maken hebben, maar ik weet niet waar.

Het hangt allemaal van de software af die je gebruikt.
Waar je voor kan kiezen is Save as a copy.. dan kan je tussen verschillende bestanden kiezen om opgeslagen te worden. Photoshop en Paintshop pro ondersteunen wel bmp files. Wat je kan doen is de bmp file openen
en gewoon in een jpg file laten wegschrijven. Wat ik hieruit opmaak is dat de gebruiker niet gekozen heeft voor save as.. of save as a copy. Ohja het standaard progamma Paint bij windows kan je alleen als bmp file opslaan. Je heb dus een ander grafisch proggie voor nodig om deze weg te schrijven als bijv jpg, gif, tiff enz.

Laatst bewerkt:
bmp of jpg

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Bij de ene gebruiker doe ik "opslaan als" en dan kan ik alleen maar kiezen uit bmp en bij de andere kan ik uit allerlei kiezen.

Ik heb dan verbinding met het internet.
Waar komt het verschil vandaan?

Ja, dit is een bekend item.
Mogelijke oplossing je Temp Internetfiles legen.
Anderzijds kan het aan de header liggen van de file.
Het begin van de file geeft dan aan dat IE of het tekenprog de file niet kan openen.

Mogelijkheid om toch als jpg of gif op te slaan:
klik R op het plaatje - Eigenschappen en indien toch jpg of gif ipv bmp als extentie staat, kopieer het adres en plak dit in je browservenster.
Nu zou het opslaan moeten lukken met save as.

Je kunt ook direct het plaatje naar je adresbalk slepen, dan zie je het en dan weer save as. Test maar met een avatar bij een bericht.

Indien een plaatje op je HD in een tekenprog niet te openen is, gewoon openen met irfanview, en opnieuw opslaan. Nu kan de file wel geopend worden in een tekenprog.

:cool:

bmp of jpg

Bedankt voor de reactie.

Maar ik ben maar een eenvoudige pc/gebruiker.

Ik heb nog een vraag.
Wat is een browstervenster en een avantar?

Re: bmp of jpg

Geplaatst door verbj05
Bedankt voor de reactie.

Maar ik ben maar een eenvoudige pc/gebruiker.

Ik heb nog een vraag.
Wat is een browstervenster en een avantar?
browservenster is gewoon een internetvenster (met een website derin/voor) en een avatar is zo'n plaatje links...onder de gebruikersnaam ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan