boatloader

Status
Niet open voor verdere reacties.

lancelot1955

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
34
Ik had een Targa pc met een hd van 250 gig.
Een partitie C waar xp home op stond, een partitie G van 1 gig en een partitie onzichtbaar waar de rescue bestanden opstonden.
Toen heb ik met Noton C 81,7
D 48,8
E 48,8
F 48,8
en van die G en onzichtbare partitie heb een partitie gemaakt van 4,64 gig.
Toen heb ik op de D schijf Vista geïnstalleerd en kreeg zo dus een dual boot.
Alles is nog goed als ik Vista opstart gaat de D schijf waar Vista op staat C heten en de C D maar dat is logisch.
Heb toen een nieuw mobo, dual core en 2 gig geheugen geïnstalleerd en Vista loopt perfect.
De dual boot heb ik in Vista er uit gegooid en de D schijf (XP) geformatteerd met Paragon Partition Manager toen hij weer opstartte gaf hij de fout missing nldr.
Repareren met de Vista dvd werkte ook niet heb toen Vista geïnstalleerd op de D schijf en het startte toen op naar de nieuwe Vista, maar had geen dual boot voor mijn eigenlijke Vista.
Vista dvd erin gedaan via repareren van het opstarten zag de dvd mijn eigenlijke Vista en repareerde de Vista in “Vista hersteld” en Vista.
Nu heb ik in de bootloader “Vista hersteld” bovenaan gezet en het aftellen op nul sec. gezet.
Het lijkt nu dus dat ik geen boatloader heb en hij start dus gewoon door naar “Vista hersteld”.
Hoe krijg ik het nu zo dat ik die D partitie kan formateren en dus weer gewoon kan gebruiken?

Dat was een heel verhaal.

Grt. Anton
 
Beetje vreemd verhaal, je hebt namelijk vista op D geinstalleerd en deze dus ook nog een keer geformateerd omdat volgens jou verhaal XP ook op D stond.
On logisch verhaal.

Staat de hardeschijf waar windows op staat in de Bios wel als eerste? Dat die schijf als eerste boot dus
 
dit is vrij normaal aangezien je 2 windows versies draai.
de boot loader staat dan ook op de c waar windows xp is geinstaleerd.
als je vista start woord de c waar xp op staat d en is de d schijf c in windows vista.
dit had ik hier ook en vind het verder geen probleem.
nu draai ik alleen nog vista want ik heb totaal geen problemen met blue screens hier.
vista maakt van welke letter dan ook de systeem schijf gewoon c ook al was deze bevoorbeeld h in windows xp.
ik vind het handig want ik wilde altijd dat de schijf waar de besturing op stond drive c heet en niet een andere letter.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad wat virtuosa schrijft bedoel ik.
Alleen als ik nu de d schijf formateer in Vista dan start hij niet meer op met de vermelding missing nldr.
Installeer ik Vista opnieuw op de geformateerde d schijff dan doet hij het weer.
Hoe krijg ik het nu zo dat de d schijf geformateerd is ie Vista toch opstart.

grt. Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan