body centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, deze site:

http://www.studiovogue.nl/

wilde ik aanpassen omdat ie nu links in het kader hangt.
ik wilde m centreren en dacht dat even te doen door de tag body margin : 0 auto;
te geven.
maar hij blijft maar links uitgelijnd.
wat doe ik hier niet goed?

De body is het scherm kan je dus niet centreren
De site is gemaakt met tabellen dus tabellen centreren met align="center"
En wat voor een irritant geluid produceert die website ik moet de browser sluiten om het weg te krijgen.

div wrapper

ok bedankt,
ik had het intussen al opgelost met een divwrapper.
ja, lekker geluidje. hoor het nu ook.
weet ik niet. heb m niet gemaakt.

Hoi,

@defietser:
De body is het scherm kan je dus niet centreren.
Nop, de <html> is het scherm (het "canvas"), en zelfs dat kan je horizontaal centreren (bij een opgegeven breedte), net zoals een opgegeven hoogte voor de <html> kunt instellen.
De <body> is het "vlees" binnen het scherm, en kan je ook centreren. Behalve de {margin: 0 auto;} moet er echter ook nog een breedte bij. Anders weet de browser niet waar ie dat auto(matisch) links en recht tegenaan moet hangen. En dan wordt de <body> de volle schermbreedte.
Probeer maar eens (let op de scrollbalken!):
Code:
html {
   width: 5000px;
   height: 150%;
   margin: 0 auto;
   background: black;
   }
body {
   width: 200px;
   margin: 0 auto;
   background: white;
   }
Zo is er maar een heel klein wit strookje waarin je je pagina moet zien te proppen. ;)

De site is gemaakt met tabellen dus tabellen centreren met align="center".
Nou, eigenlijk is het gebruik van de align-eigenschap in html al sinds 1999 afgekeurd, zegt de html4.01 specificatie. Voor uitlijnen wordt de css-manier daar speciaal aanbevolen.

En wat voor een irritant geluid produceert die website...
Helemaal eens, zeer irri !
... ik moet de browser sluiten om het weg te krijgen.
In ontdekte opeens in het wit onder de bedachtzame dame rechts bovenaan een slecht zichtbaar soortement van klein dansend flubbertje, dat muziek moet voorstellen. Als je daarop klikt, wordt de luidspreker uitgezet.
Maar elke keer als je terugkomt op de homepage, moet je dat opnieuw uitklikken. :confused:
Suggesties hierbij:
  • Vervang het flubbertje door een luidsprekertje met een AAN en een UIT variant:
    speaker-button.gif
    (speaker-button.gif)
  • Zet het luidsprekertje standaard (= bij openen pagina) UIT, dan kan men zelf beslissen of men het AAN wil hebben. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
autoplay="true"

hallo csshunter, alles goed?
ik dacht al dat ik je nog wel eens zou 'tegenkomen'.
hoe dan ook, over die muziek, wat ik sowieso altijd een dubieus idee vind, is dan zoiets:

autoplay="false"

in de tag van de src voldoende?

Hoi jeel2008,
Ja hoor, alles wel.

Tja, die autoplay ... ik heb wat pogingen ondernomen om de xylofoon-tingel tot zwijgen te brengen, maar dat is me niet gelukt.
autoplay="off", autoplay="no", sound="off", sound="no", music="off", music="no" ... niets helpt (ik kon op Google ook zo gauw geen andere trefwoorden ontdekken). Ik vermoed dat de tingeltang zo is opgenomen in de swf, dat je er niet bij kunt komen.
  • Maar zeg een eerlijk, als je deze testpagina ziet ... mis je dan iets (behalve het geluid)?
Ik eigenlijk niet (sterker nog, ik vind het een vooruitgang), en het scheelt ook nog eens 40kB in download.
En is dat dan niet de simpelste oplossing om er van af te komen? :d

Met vriendelijke groet,
CSShunter

site

nee, ik mis niets. ziet er prima uit!
heb trouwens laatst, mede door je verhaal zelf sites van begin tot eind te bouwen, veel meer aandacht besteed aan een nieuwe site.
wilde geen javascript meer gebruiken.
alleen nog css.
zie: www.annickwiddershoven.nl

als je nog opmerkingen, tips hierover hebt: altijd welkom
zelf ben ik er aardig tevreden over, heb nog wel eea gejat uiteraard, maar wel goed uit mn doppen gekeken hoe de css gebruikt werden, en daar aanpassingen in gemaakt, de css aangepast, op maat gesneden zeg maar. kwam goed door de validator (wel veel alttags opmerkingen, maar dat komt nog).
moet misschien alleen de vergrote plaatjes leftmarge in procenten aangeven om te centreren, heb het nu met vaste afmetingen gedaan, 500px left, zulke dingen, maar dat zou op een groot scherm misschien iets te veel naar links uit kunnen komen en te veel naar rechts op kleine schermen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan