Boek uitlijnproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Beste mensen,

Mijn ouders hebben al jaar en dag een e-reader, nu zat ik er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen, nu heb ik via via de tip gekregen om een bepaald boek gaan lezen, en ik wou eens gaan kijken hoe dit boek te lezen is op een e-reader, dus heb ik een voorbeeld gedownload wat ik moest lezen en via Calibre om gezet naar het Epub bestand.
Nou dat gaf totaal niet 't gewenste resultaat, de tekst die in de plaatjes staan komen kriskras door de tekst heen dus dat is niks.

Toen de tip gekregen van gooi 't er gewoon op als PDF, dat zag er beter uit, totdat ik wilde inzoemen. dan mis ik de plaatjes en is niet echt duidelijk. Ik ben door mijn ideeën heen, dus als misschien iemand kan helpen.

En zowel de tekst als de plaatjes zijn belangrijk om 't geheel te snappen (leerboek)

Graag hoor ik van je:) Alvast bedankt

jupzz, maar heeft niks met de reader te maken het bestandsformaat vernachelt 't

Calibre gewoon geïnstalled (standaard instellingen), dan je reader selecteren bij converteren.
Anders interpretatie van bron met de convert instellingen spelen? Kan misschien zijn dat de zachte returns(leestekens) niet goed gezien wordt.
Probeer eens een simpel(ander) pdf naar epub en/of doc naar epub.
ik herken het probleem niet, calibre doet het gewoon altijd goed, heb deze ingesteld op sony prs 600.
Misschien met een ander pakket naar epub converteren ...

Het heeft niks met de reader te maken het bestandsformaat vernachelt 't!

En ja simpele pdf bestanden zijn te lezen (lees: Leesboek) , wil ik dat? nee...ik wil gebruik maken van leerboeken, om erop te zetten, maar daar wordt het vernachelt.
Die plaatjes moeten erbij en die moeten ook duidelijk in beeld komen op de E-reader

Ik lees dat je er leer boeken met plaatjes wil doen. Bedoel je dat je diverse bladen gescand hebt en deze als pdf opslaat en dan een epub maakt?

zie voorbeeldbestand of pak deze pagina 18/19 als voorbeeld natuurlijk:) dan zie je wel wak bedoel

Ja ik zie dus dat je scans per pagina hebt.
Deze scan zijn als pdf ingedeeld echter niet als tekst maar als een "plaatje". Je kan deze alleen als pdf op je reader zetten en dan blijkt dat je hele pagina of erg klein is(geheel inscherm) of zo groot dat je schuif balken krijgt links/rechts boven/beneden.
Dit plaatje is niet te converteren door calibre.
Je zou eigenlijk het echte digitale document moeten hebben om te converteren.
Een ander mogelijkheid is om bv de "pagina's plaatjes" door een OCR programma te halen, dan wordt het een bewerkbaar document en deze is wel te converteren. Dit gaat redelijk voor de tekst maar met plaatjes/tabellen krijg je wel erg vaak vreemde resultaten. Dit kan je dan wel handmatig corigeren maar is dan al een redelijk monnikken werk aan het worden.
Heb dit zelf al eens gedaan van een Siemens opleiding(bijna een half jaar aan bezig geweest en de plaatjes vaak weggehaald en dan deze getekend digitaal met ander programma).

Hoop dat het duidelijk voor je is

Laatst bewerkt:
:confused: Quatsch bedankt voor dat je probeert te helpen maar mijn link die ik als voorbeeld stuurde is toch echt google books en niet daadwerkelijk 't bestand, dat kon je toch ook wel begrijpen:p

Dit eerste boek wat ik stuurde is toch tekst??? dat moet toch gewoon gaan zonder dat het (al teveel) moet gaan vertekenen. Als je zin hebt probeer 'm ff om te zetten, dan zie je wat ik bedoel

Als ik op je link klik kom ik op je boek maar kan niks selecteren om te bewerken of opslaan dus kan ik niet proberen.
ook de standaard boek.
Als je zelf een document maakt in word en dan als pdf opslaat of doc en dan door calibre laat converteren naar epub/mobi zal het waarschijnlijk wel goed gaan.
ik denk toch dat het ligt aan de manier waarop je bestand gemaakt is waardoor je geen goede e-reader bestand verkrijgt.

Voor mij houd het hier op. Ik kan niet meer iets bedenken om het goed te krijgen misschien iemand anders een idee....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan