• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hallo iedereen.

Ik heb een excel bestand waarin ik alle boeken zet die ik heb gelezen.

Ik heb tot nu toe alles in het eerste tabblad gezet.
Graag zou ik willen dat er voor elke schrijver een tabblad komt waar die gevuld wordt vanuit dat eerste tabblad.
Dus als ik een nieuw boek van een schrijver die al voor komt in de lijst in het tabblad van die schrijver komt te staan.
En als het een nieuwe schrijver is dat er een nieuw tabblad tabblad gemaakt wordt

Ik heb het het al geprobeerd met horizontaal en verticaal zoeken maar dan krijg alleen maar het eerste boek van de schrijver en niet de rest.

kan iemand mij een duwtje op weggeven.

Voeg een draaitabel in op elk tabblad en selecteer de juiste schrijver als filter?

Het is niet een heel fancy oplossing, maar om eerlijk te zijn lijkt het idee van een lijst per tabblad per schrijver me ook niet heel fancy. Je lijkt een fervent lezer te zijn, dat wordt al gauw een warboel van tabbladen.

Plaats een voorbeeld van het bestand dat je al hebt.

Je gaat nu aardig richting een weg die je eerder met een database zou willen doen?
Dat kan ook met het gratis Open Offcie programma "Base".
Zoeken op zulke databases in het algemeen.

Voorbeeld:
https://somanybooksblog.com/2012/01/04/my-new-books-read-database/

booksreadform.png

Laatst bewerkt:
Kun je misschien het filter gebruiken en op de schrijver filteren?
Zie je in een keer al zijn of haar boeken, of is dit te simpel gedacht.

Goedemiddag Gregor,

Ik ben zelf een fanatiek lezer (we hebben overigens eenzelfde smaak :D ) en schuim ook geregeld rommelmarkten af op zoek naar dingen om mijn collectie (ondertussen toch al een stuk of 300 fictie in mijn kast) uit te breiden , en heb ook vanalles geprobeerd. De oplossing die voor mij werkt is om je lijst alfabetisch te rangschikken volgens schrijver, deze lijst opslaan als tekstbestand (of pdf) en die op je telefoon zetten. Werkt veel eenvoudiger.

Ik wil graag aparte bladen zodat ik snel op een rommelmarkt kan kijken of ik het boek al heb gelezen.Bekijk bijlage 328984
Ai.... wel handiger als je dat meteen vermeldt zulke essentiële info... hadden we in de verspilde tijd iemand anders kunnen helpen....:o

er is nog een redding voor de database optie. Je maakt een rapport met een geschikte opmaak/ de gewenste gegevens en je rint hem als pdf uit. Die is tegenwoordig mbv tablets, mobiels, etc te lezen/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan