Boekje maken in Word2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walvis

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Ik wil een dubbelgevouwen A4 PORTRAIT gebruiken als boekje, maar deze mogelijkheid heb ik niet in de pagina-instellingen van Word.

Als ik kies voor de optie katern in menu pagina-instelling dan wordt de afdrukstand standaard liggend, die kan ik niet wijzigen in staand.

Weet iemand een oplossing hiervoor, hoe dit te doen met Word2002?

Bedankt voor de reactie, ik heb zelf ook al gekeken op deze site, maar het is me niet gelukt, omdat deze voorbeelden allemaal betrekking hebben op een boekje op A5 formaat (en dat is een liggend A4 dubbel). Een staand A4 dubbel is géén A5 formaat.

in de bijlage een voorbeeld van wat ik graag wil in Word.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met de mogelijkheden van tekstvakken koppelen een heel eind kunt komen.
Kijk even in de help bij tekstvakkoppeling.

deze functie kende ik nog niet!

maar... ik kan geen afbeeldingen etc. plakken in tekstvakken... en het gaat om een document van 20 opgemaakte pagina's met tekst en afbeeldingen, op deze manier is het bijna niet te doen.

..... maar wees gerust.

Je kunt wel degelijk de 'handleiding' van MS gebruiken.

Nadat je de eerste stappen bij 'Boekje maken in Word2002 ...' etc, hebt gedaan - dus het instellen van het katern - lijkt het verder niet te lukken, maar klik nu op het tabblad 'papier' en stel een aangepast papierformaat in. Met een breedte van 29,7 en een hoogte van 21 cm.

Correctie: Breedte opnieuw daar instellen op 21 en hoogte op 29,7 (want dat was door de instelling voor 'katern' op het voorgaande tabblad gewijzigd).
Klaar is kees

Laatst bewerkt:
kijk, daar had ik nog niet aan gedacht! Goed idee!

maar, nu krijg ik een foutmelding over marges buiten afdrukbereik. nog tips?

Bijlagen

Geplaatst door Walvis
..... maar, nu krijg ik een foutmelding over marges buiten afdrukbereik. nog tips?

Even niks van aantrekken (dus niet herstellen) en kijken hoe het met een proefafdruk werkt. Meestal gaat het gewoon goed

heb ik geprobeerd, op het scherm ziet het er dan goed uit, maar hetafdrukvoorbeeld is dan weer fout, ondermarge wordt steeds gewijzigd in 8 cm.

vervolgens gaat de print ook fout, wordt weer liggend geprint

Wacht effe .....
Volgens mij gebruik je het bestand LOREM01.DOC ...... toch?

Gebuik nu gewoon eens een eigen tekstbestand, of sla de tekst in LOREMKRANKJOREM ..... :p op als TXT-bestand, open hem weer en volg dan de stappen opnieuw.

Ik ben er ook mee aan het klooien gegaan en idd.
Zodra alles is ingesteld, wordt de printopdracht gewoon niet uitgevoerd.
Vreemd, ik ga verder uitproberen.
Maar hoop dat er ook anderen zijn die er 'ns mee aan de gang gaan.
Ik weet , dat het in Publisher wél kan.
Het nadeel van Jan v. A. is, dat je dan weer een heel gedoe krijgt met evt. paginanummering.

heb ik ook geprobeerd, ook met een heel nieuw bestand, maar het blijft zoals in de bijlage, afdrukvoorbeeld blijft ondermarge van 8 cm houden, ook al negeer ik alle waarschuwingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan