• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boeterente over extra aflossing berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik wil graag een eenvoudige berekening maken aan de hand van de informatie in de link. Mijn vraag is wil iemand dit aanvullen? Het aantal resterende maanden is van belang en dit moet automatisch gaan. Zie het voorbeeld. Het gaat dus niet over oversluiten maar zuiver over een extra aflossingsbedrag naast het bedrag dat jaarlijks is toegestaan om boetevrij af te lossen.
Bekijk bijlage 290291

Bekijk bijlage 290301
Er zal wel een fout in zitten maar ik weet niet waar. Want de boeterente kan nooit 4400,- euro zijn maar moet in de buurt van 1500,- tot 2000,- euro liggen.

Ik heb onderstaande nog gevonden en deze is wel in een formule te zetten volgens mij. Maar ik lees dat deze gaat over de situatie bij volledige aflossing of oversluiten. Kan iemand hier uithalen hoe de formule moet zijn bij een extra aflossing als het boetevrijebedrag (10%) al gebruikt is in dat jaar?

http://hypothekenbijbel.nl/wp-content/uploads/scannen00422.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan