Bonje met de R4-kaart (Nintendo DS) zwart/wit scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wuzzgoof

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hoj!
Het is me na wat gezoek opgevallen dat ik zeker niet de eerste ben die met dit probleem op dit forum aan komt kakken, maar ik kom echt niet verder, en heb even gepersonaliseerd advies nodig.

Ik heb een oldskool Nintendo DS, en onlangs een R4 kaartje via Marktplaats gekocht. Zat dus geen CD-tje bij. Heb een 2GB micro-SD kaartje van SanDisk uit een oude telefoon gevist, naar FAT geformatteerd en van de officiële R4 website R4 DS V1.18 kernel gedownload, uitgepakt en alle bestandjes op het SD-kaartje gezet. Toen om te testen even een Nintendogs erop gepleurd, deed het prima (hoewel Japans). Toen wou ik andere spelletjes erop zetten, maar toen had hij er blijkbaar geen zin meer in. Bij sommige spelletjes krijg ik een zwart scherm (naja, 2), bij sommigen een witte en er zat er 1 tussen die me vroeg mijn DS uit te zetten en de kaart opnieuw erin te schuiven. Heb ik dat gedaan, kreeg ik bij hetzelfde spelletje dezelfde melding.
Heb ook al geprobeerd om het kaartje nog eens te formatteren en alles er opnieuw op te zetten, maar alas.

Welke magiër kan mij helpen?

edit: zie zojuist ook dat mijn R4 kaart waarschijnlijk nep is (er staat SDHC achter?). Evt. iemand nu een oplossing? Normaliter dreig ik dingen die niet werken door het raam te gooien, maar het kaartje is zo klein en m'n raam zo dik.

edit 2: M.B.V. deze thread:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/387414-Installeren-en-gebruiken-R4sdhc-kaart
Eindelijk gelukt! Ik heb gewoon dezelfde versie als ITexpert gedownload i.p.v. de nieuwste, nu doet ie het!

Laatst bewerkt:
Ja er is veel over gezegd en geschreven en vaak zijn er problemen mee. Kan ik niet zoveel typen, dus probeer hier eens je weg te vinden voor een oplossing, informatief die site. Er zijn een heleboel linkjes onderin te lezen op die site. Succes ermee. Trouwens leuk dat van uit het raam gooien. :D.

Klikje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan