• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bonnen sorteren op datum (verschillende grootte)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roami

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
6
Goedeavond,

Ik wil bonnen (zie bijgevoegd bestand) sorteren op datum en tijd. Echter verschillen de bonnen van grootte. Er zijn wel steeds dezelfde overeenkomsten op deze bonnen.
Ik heb als voorbeeld een aantal bonnen gekleurd om de bonovergang aan te geven. Normaal ontvang ik gemiddeld 800 bonnen in een bestand welke helaas niet op volgorde staat, ik hoop dat iemand mij kan helpen met een macro of sorteerfunctie, alvast hartelijk bedank voor interesse en tijd.

Ronald
 

Bijlagen

  • bon.xls
    50,5 KB · Weergaven: 55
Hallo Roami,

Zet in F8 de formule
=ALS(G8<>(F7/100);ALS(G8="";F7+1;G8*100);F7+1)
en trek deze door naar beneden.
Als je dit gedaan hebt kies je voor kopieren van kolom F, daarna voor plakken speciaal, waardes plakken van diezelfde kolom F om vervolgens op kolom F te sorteren in oplopende volgorde.

Groeten
Thoralf
 
de vraag was sorteren op datum en tijd niet op bonnummer, want er zijn meerdere bonnen 1 bijvoorbeeld zie ik, dus zet ik bijvoorbeeld in A8 met opmaak d/mm/jjjj u:mm:ss de formule
Code:
=ALS(CEL("notatie";D8)&CEL("notatie";E8)="D1D8";D8+E8;A7)
en in B8 gewoon =rij()

en dan zoals thoralf ook zegt
Code:
en trek deze door naar beneden.
Als je dit gedaan hebt kies je voor kopieren van kolom F, daarna voor plakken speciaal, waardes plakken van diezelfde kolom F om vervolgens op kolom F te sorteren in oplopende volgorde.

Groeten
Thoralf
maar we sorteren eerst op A (oplopend) en dan op B (oplopen)

Bart
Als dit de oplossing, dan kan ik er ook nog een macro van maken, die dat alles in 1 knop klaart....
 
Laatst bewerkt:
dank

bedankt voor de reacties, ik ga het vanavond even testen, bedankt! en laat even weten of het werkt, Ronald
 
het werkt!

Het werkt! fantastisch bedankt Bart en thoralf! scheelt weer een hoop tijd! groet Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan