bonnummer plus 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Hallo,

Ik zou graag, zie bijlage, in cel B8 zien dat een macro dit getal 5000001 +1 doet, wordt dus 500002, een print maakt en dan weer +1 doet en zo 30 x
Na die 30 prints moet de macro het getal in cel B8 in cel K4 parkeren en vervolgens end sub.

Ik krijg het via een omweg wel voor elkaar maar dit moet volgens mij met 2 of 3 regels te doen zijn.

Mijn weg die ik wil lopen is: macro kijkt van B8 naar K4 en als het verschil 30 is stopt de macro.
Parkeert vervolgens het getal voor een volgende keer in K4 en dan begint het opnieuw +1, print, +1 print totdat het verschil 30 is tussen B8 en K4

De zaken die ik daarna in mijn hoofd heb om te doen lukken wel het is allen even een korte versie van die 30 prints met opeenvolgend bonnummer van +1

Alvast weer bedankt voor de reacties.

Bijlagen

1 van de mogelijkheden

Code:
x = Range("k4").Value + 1
x2 = x + 29

For i = x To x2
    Range("b8").Value = x
    ActiveSheet.Print
Next
Range("k4").Value = x2
End Sub

mvg
Leo

Oeps foutje in vorige :o

deze is goed

Code:
x = Range("k4").Value + 1
x2 = x + 29

For i = x To x2
    Range("b8").Value = i
    ActiveSheet.Print
Next
Range("k4").Value = x2
End Sub

mvg
Leo

Super, leotaxi.
Werkt perfect.

Sluit gelijk deze vraag.
Verwcht niet dat er nog iemand komt dit werkt naar tevredenheid :thumb::thumb::thumb::thumb:

Hmm, het vervolg gaat toch minder lekker dan gedacht.
Ik heb dus net in de vorige macro de 30 bonnen uitgeprint. Dit werkt goed. ( om te beginnen was dat bon 500001 t/m 500030 Klik even op de blauwe pijl heb de printopdracht even uitgezet)
Ik wil diezelfde 30 bonnen ( 500001 t/m 500030) op het tabblad vijf vanaf rij 10 in laten vullen.
De volgende keer print ik dus de bonnen 500031 t/m 500060 ( klik op de blauwe pijl nogmaals) en die moeten dan weer hieronder komen te staan.
Ik krijg het niet voor elkaar helaas.

Thanks voor jullie hulp weer.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan