• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bonusbetaling toevoegen aan salarisbetaling

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Het is een uitdaging waar ik niet uitkom. En..... VBA is aan mij absoluut niet besteed. (snap ik helemaal niks van).
Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een formule, waaronder INDEX/VERGELIJKEN. Niet werkend gekregen.
Wie kan mij helpen???

Voor bijbehorende info zie het aangeleverde bestand.

Dankend bij voorbaat.
Glenno

Bijlagen

Wellicht zo (om de bonus te berekenen)?
Code:
=C4*SOM.ALS(A6:A371;"<="&ZELFDE.DAG(C3;12*(JAAR(A6)-JAAR(C3)));C6:C371)
Wat als iemand op bijv. 11-11-2022 in dienst is gekomen. Wat wordt dan de bonus in mei?
Waarom verschil tussen 10 mei (berekenen tot) en 12 mei (in dienst) in je voorbeeld?

Nee, de bonus wordt ALTIJD een jaar later uitgekeerd. Dus in jouw voorbeeld is de berekening van de bonusbetaling tot en met 10-11 (overigens de verjaardag van mijn jongste zoon; boeie :) ) en uitbetaald met de salarisbetaling november.

Het is een foutje mijnerzijds.
DID was 12 mei. De berekening in mijn voorbeeld had moeten zijn tot en met 11 mei (ipv 10 mei). .

Overigens, de formule werkt prima. Precies zoals bedoeld. Dankjewel.

Ok, dacht even dat hij niet goed was. En ik twijfel er nu ook een beetje aan.

Maar wanneer wordt de bonus over het gedeelte van mei - december uitbetaald?

Dat is een dingetje.
Nadat het 1-ste jaar voorbij is, wordt de bonus ( in dit voorbeeld) met de salarisbetaling van January betaald over de periode 12-5 t/m 31-12. Dat zal ik denk ik handmatig moeten verwerken. Het probleem is dus alleen bij indiensttreding tussentijds het jaar.

Daarna wordt de bonus per kalenderjaar uitbetaald. Dat is dan een makkie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan