• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boodschappenlijst generen op basis van een weekmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smucked

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Hoi,

Ik zou graag een manier willen weten hoe ik een boodschappenlijst kan maken zodra ik bijvoorbeeld een weekmenu heb geselecteerd, en de maaltijden ook al gedefinieerd heb uit welke ingrediënten dit bestaat. Is dit mogelijk? Zie bijlage voor een opzetje, deze moet uiteraard nog uitgebreid worden.

Maar ik wil eigenlijk in deze situatie 1 weekmenu (of meerdere) alvast definiëren en dat ik dan op een knop 'maak boodschappenlijstje' druk deze mij verteld wat ik allemaal in huis moet halen.

Bijlagen

zoiets?

Bijlagen

@Vena,

Dat ziet er super uit, enkel wil ik geen selectie maken in de week. Ik wil gewoon alles zien (alle weken) behalve als de velden leeg zijn. Daarnaast is het op één of andere manieren ook mogelijk dat bijvoorbeeld de uien bij elkaar geteld worden?
Als ik nu week 2 selecteer, zie ik 4 keer een losse uit. (dit geldt voor alles uiteraard wat vaker dan 1 voorkomt..

@Haije, de jouwe laat wel de maaltijd zien maar niet de ingrediënten, dus dan weet ik nog niet wat ik moet kopen ;).

Lijkt mij vrij onzinnig om een boodschappenlijst voor meerdere weken te maken. Je hebt zonder aan te geven wat de exacte bedoeling is een denkrichting gekregen. Dat moet je zelf maar even aanpassen naar jouw eigen wensen.

@vena,

Bedankt voor je reactie.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als ik pas op zaterdag de boodschappen ga doen voor tot volgende week zondag, dan zou ik in dit geval dus weekmenu 1+2 willen hebben.

Ik zou het uiteraard zelf willen aanpassen, maar helaas is mijn kennis daarvoor echt te minimaal. Ik heb geprobeerd te kijken in de VBA-code, maar die is nu verstopt omdat er gebruik is gemaakt van een Userform, dus ben mezelf al kwijtgeraakt in dit document :o.

Ik heb zelf nu een draaitabel aangemaakt die in ieder geval de ingrediënten samenvoegt, dat ik die gegevens handmatig moet vernieuwen is geen probleem. Ik kan dan ook i.p.v. 2 verschillende kolommen, de aantallen (zoals 350gram) dan ook gaan toevoegen bij de ingrediënten, dan zijn die voor mij ook zichtbaar.

Zou je me asjeblieft kunnen helpen met het selecteren van meerdere weken? Is dat überhaupt mogelijk?
Anders kan ik uiteraard zelf ook 2x een uitdraai maken, 1x voor week 1 en nog 1x voor week 2, en dan is dat de oplossing.

Bijlagen

Mogelijke oplossing met Power Query. Na aanpassingen van het weekmenu even de tabel vernieuwen en je hebt je boodschappenlijst.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan