Goedemiddag,
ik heb een vraag over bijgevoegd bestand. Ik heb even een simpele versie gemaakt van wat ik bedoel.
Alsvolgt:
Tab 1: Bestellijst
In cel D4 wil ik een keuze maken uit een supermarkt. De supermarkt is een drop-down van een
uit tab 2 afkomstig lijstje van supermarkten.
Tab 3: Prijslijst
In deze tab staat een overzicht van de artikelen met de bijbehorende (fictieve) prijzen.
Het is de bedoeling dat in cel F8 tot F11 (van tab 1) een V-lookup wordt gedaan naar de bijbehorende
prijs a.d.h.v. de geselecteerde supermarkt in cel D4.
Voorbeeld:
Als ik in D4 de supermarkt LIDL heb geselecteerd en ik vul bij koffie AANTAL 1 in dat de prijs van de koffie
bij de LIDL in F8 wordt weergegeven. Mocht ik daarna de supermarkt van LIDL naar ALBERT HEIJN aanpassen
dat in cel F8 de waarde van 1,89 naar 2,73 verspringt.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven?
Alvast ontzettend bedankt.
Bestand:
Bekijk bijlage boodschappenlijst.xlsx
ik heb een vraag over bijgevoegd bestand. Ik heb even een simpele versie gemaakt van wat ik bedoel.
Alsvolgt:
Tab 1: Bestellijst
In cel D4 wil ik een keuze maken uit een supermarkt. De supermarkt is een drop-down van een
uit tab 2 afkomstig lijstje van supermarkten.
Tab 3: Prijslijst
In deze tab staat een overzicht van de artikelen met de bijbehorende (fictieve) prijzen.
Het is de bedoeling dat in cel F8 tot F11 (van tab 1) een V-lookup wordt gedaan naar de bijbehorende
prijs a.d.h.v. de geselecteerde supermarkt in cel D4.
Voorbeeld:
Als ik in D4 de supermarkt LIDL heb geselecteerd en ik vul bij koffie AANTAL 1 in dat de prijs van de koffie
bij de LIDL in F8 wordt weergegeven. Mocht ik daarna de supermarkt van LIDL naar ALBERT HEIJN aanpassen
dat in cel F8 de waarde van 1,89 naar 2,73 verspringt.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven?
Alvast ontzettend bedankt.
Bestand:
Bekijk bijlage boodschappenlijst.xlsx