boolean

Status
Niet open voor verdere reacties.

Galido

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
29
Lange vraag op komst:

Ik wil een ja/nee kolom maken. Na wat zoeken, bestaat zoiets niet en kun je werken met tinyint of varchar(1). Toch al iets :) Maar, je kunt dan wel 10 verschillende gegevens gebruiken. Dus, na wat zoeken, heb ik de functie enum() gevonden. Ook hier, kun je nog altijd verschillende soorten gegevens inbrengen. Maar, op dezelfde pagina staat er dan dit:

set sql_mode = 'STRICT_ALL_TABLES';

Ik ben in het begin te vergeten melden dat mijn engels slecht is... Dus, met deze functie kan ik wel aanduiden dat men bij de enum() maar 2 mogelijkheden kan gebruiken. Maar, die strict_all_tables, is die enkel van toepassing voor de functie enum waar je gaat schrijven dat er maar 2 gegevens mogen zijn? Of heeft dit ook consequenties voor andere tabellen waar er geen limiet op staat?
 
Je kunt gebruik maken van het datatype 'bit' :


CREATE TABLE Boolean (
ID INT IDENTITY(1,1) PRIMARY KEY,
Boolean bit
);
 
Heb alles overgenomen, maar krijg een foutmelding. Ik werk wel in MySql. Ik weet niet of die Identity daar ook in werkt?
 
Dat weet ik zo ook niet.

Maar je hoeft dit statement ook niet letterlijk over te nemen, ik had het er enkel ter illustratie bij geplaatst.
 
ok :) heb even die identity weggelaten ;) Nu die bit, wat kun je daar inzetten qua gegevens?
 
een 0 en een 1

Hoe het precies zit met mysql weet ik zo niet, echter is het zo dat als je bij mssql de waarde 1 of hoger insert, hij hier altijd een 1 van maakt.
Dat zou je even moeten testen in een mysql omgeving.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan