boos mailtje van mijn provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzubert

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2001
Berichten
16
Ik gebruik nu enige tijd azureus als p2p client. In mijn thiusnetwerk met 4 pc's heb ik via NAT 1 pc met eigen IP adres als virtuele server aangemerkt. Loopt als een tierelier. Maar nu, ik kreeg van mijn provider Versatel een mailtje dat via mijn pc (ADSL met vast IP adres) spam is verstuurt. Op de betreffende pc (een 486) staat alleen win98SE en azureus. Alles gecheckt met viruschecks, ad-aware, spybot. Niets te vinden. Waarschijnlijk gebeurt er iets als ik aan het seeden/leechen ben. Maar wat? en hoe houd ik dit tegen? (Router is een SMC barricade, firwewall staat aan).
Ik haat spam, dus je weet hoe ik me voel als ik me er ook nog schuldig aan maak dat ik ditzelf veroorzaak.
 
Misschien dat je isp ook wel ff kan vertellen om wat voor berichten het gaat, hoeveel, naar wat voor soort emailadressen?
 
Heeft je router ook een logboek? Dus als je inlogt in je router via http : // 192. enz....
Staat daar meer info?

Of een log van azureus?
Misschien 1 of meerdere poorten open staan?
Vraag eens meer info aan versatel.
 
Ik zal eens de log van mijn router bekijken. In de log van azureus kon ik geen bijzondere dingen vinden, maar misschien lees ik ergens overheen. Ik zal 'm volgende keer posten (ik ben nu op mijn werk)
Mijn ISP heb ik nog niet benaderd, het mailtje was een automatisch gegenereerde mail (van abuse@versatel.nl). Ik zal nog wel contact met ze opnemen.
Ik heb alleen voor de bewuste pc poort 6881 opengezet.
 
hmm, heb je een firewall geinstalleerd? denk dan aan zonealarm wrs dat dat ook al wat kan tegenhouden. (misschien heb je wel een opstandige puber die zo'n dingen doet:eek:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan