Boosten van Wlan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dm5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dm5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Heb sinds 1 week een nieuwe vdsl verbinding van kpn met bijgeleverde H220N experiabox. Ik heb de "oude" wlan instellingen (overgenomen) voor zover dezelfde opties beschikbaar waren in de nieuwe router.
Deze is niet verplaatst en staat bij de netwerkschijf waar de oude router ook stond.

Oude router was een linksys WAG354G (neem aan een 20 mhz? b/g) op chan 8 altijd 5/5 bereik vanaf mijn kamer op zolder

momenteel ingesteld : (40 mhz b/g/n) op chan 8 (upper chans) bereik 3a4/5 ook vanaf kamer

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Wlan kan boosten
door middel van router instellingen of wellicht door de oude router op de H220N aan te sluiten met kabel? of los naast elkaar te zetten en instellen op zelfde netwerk ? of werkt dit niet hetzelfde als een booster ? zouden ze gaan storen ?

ik zit maar wat te denken ...

toch terug naar 20 mhz ? ( channel 5 + 8 zijn overigens enige vrije channels
ik deel de lucht met een kleine 52 andere verbindingen op de resterende channels

laptop heeft een b/g ontvanger (een usb /n ontvanger komt er nog wel) maar eerst maar eens zo kijken of het beter kan ;)

alvast bedankt
D Dusee

Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk je oude router als accespoint gebruiken en dus idd met een kabel te verbinden met je H220N.
Nadeel is dan wel dat alleen b/g beschikbaar is en geen n.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik snap het niet.
Je gaat toch geen wireless G achter een -N zetten als accesspoint, terwijl je een N-adapter aan gaat sluiten?

Bekabeld is altijd het snelst.

Ik heb het toch echt goed gelezen hoor !!!
Hoi,

Ik snap het niet.
Je gaat toch geen wireless G achter een -N zetten als accesspoint, terwijl je een N-adapter aan gaat sluiten?

Bekabeld is altijd het snelst.
laptop heeft een b/g ontvanger (een usb /n ontvanger komt er nog wel) maar eerst maar eens zo kijken of het beter kan
Aangezien TS meld dat hij nog geen n-adapter heeft en hij tot die tijd zijn internet weer op de (oude) snelle manier wil is dit tot die tijd een acceptabele oplossing.
Ik ga ervan uit wanneer hij zijn n-adapter heeft dat het dan vanzelf sneller gaat.

Het lijkt idd onlogisch maar ik denk dat TS beter verder kan discuseren op het forum wanneer hij zijn n-adapter heeft aangesloten.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan