boot.bin

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik heb een xp-light versie die ik probeer te instaleren op een pc. Als ik de cd in mijn laptop doe (met XP) dan ziet ie netjes het icoontje staan voor de boot.ini file, maar als ik dezelfde cd in een pc met win98 doe, dan herkent ie het bestand niet. Ook als ik de cd erin doe en opnieuw opstart, gebruikt ie m niet als bootable cd. Terwijl dat op andere pc's toch wel gelukt is. Hoe kan dit?
 
DaanM zei:
Ik heb een xp-light versie die ik probeer te instaleren op een pc. Als ik de cd in mijn laptop doe (met XP) dan ziet ie netjes het icoontje staan voor de boot.ini file, maar als ik dezelfde cd in een pc met win98 doe, dan herkent ie het bestand niet. Ook als ik de cd erin doe en opnieuw opstart, gebruikt ie m niet als bootable cd. Terwijl dat op andere pc's toch wel gelukt is.
Begrijp ik het goed dat je een Setup CD Windows XP Home hebt?
Begrijp ik ook goed dat je XP wilt installeren op een PC waar Windows 98 op geinstalleerd is?
Dan zou je normaal gesproken de Setup CD in de lade kunnen leggen en de PC rebooten.
Vlak na de BIOS-meldingen krijg je in een zwart scherm bovenin een witte tekst.
Die vertelt je dat je een willekeurige toets moet indrukken als je wilt dat er van de CD geboot moet worden.
Als je dan een toets hebt ingedrukt komt even later het blauwe scherm van de pre-run van de Setup.

Lukt dit niet, dan moet je in de BIOS de bootvolgerde wijzigen, dus de CD-Rom als eerste bootable instellen (en b.v. de floppy als tweede, de HD als derde).

Icoontjes van boot.ini die herkend worden door de Setup CD? Zegt me niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan