Boot-camp gebruk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Absozewelu

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Na een gelukte installatie draait windows op mijn Macbook. In windows ingesteld (Boot Camp) dat systeem moet opstarten in Mac. Eenmaal in Mac krijg ik in het venster systeemvoorkeuren - Opstartschijf alleen mijn " Mac OS schijf" te zien en "Opstarten van netwerk" te zien. Na de installatie van Windows en het installeren van Boot camp in windows zou toch ook de "windows schijf " te zien moeten zijn. Doe ik wat verkeerd.

Ik weet niet precies waarom je de partitie wilt zien. maar wat je kan proberen. als je je mac opstart de option key ingedrukt houden. dan zal die alle mogelijke bootable partities weergeven.

Misschien kan je je Partitie niet zien omdat je windows partitie in een een formaat is geformateerd die mac niet gebruikt. ik weet niet precies als je een special programma nodig hebt om NTFS schijven te zien in mac

Boot Camp gebruik.

De advies werkt. Als ik de alt"toets in gedrukt houd dan kan ik in het opstart menu keuzen uit opstarten in Mac of Windows.
Prima advies. Ik dacht dat ik vanuit de Mac altijd via menu “opstartschijf” dit moest doen.
Misschien kun je nog een vraag beantwoorden?
Als ik die alt toetst gebruik moet ik een wachtwoord invullen, waar kan ik dit wachtwoord wijzigen?
Alvast bedankt.

Groet Wim
:thumb::thumb::thumb:

Ben hartstikke blij voor je dat het gelukt is!

Ik denk dat het het wachtwoord dat gevraagd is komt van het Open Firmware Password Protection

hier een site van mac: Open Firmware Password

waar wat informatie op staat.

Hier een manier om het vragen van een wachtwoord te disabelen binnen Mac OSX:Linkje

Succes! en laat weten hoe het gaat!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan