Boot CD maken met ghost erop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Heb een dos opstart diskette gemaakt met ghost erop. Werkt goed. Nu wil ik ook een CD hebben met dezelfde functies. Met NERO en de diskette een bootable CD gemaakt. Start keurig op met dos a: prompt maar ghost kent hij niet. Staat inderdaad op e: maar als ik onder e: ghost start krijg ik een hele rits foutmeldingen. Kortom hoe kan ik een bootable CD maken met een werkend ghost erop.

Zoek hier op het forum of op Internet naar BartPE
Daarmee kun je (via een 'plug-in') ghost ook beschikbaar stellen vanuit de BartPE opstart-cd.
Handleiding BartPE: hier

Alvast een hint: Integreer ook driverpacks (netwerkkaarten als je via het netwerk toegang wilt hebben, SATA/SCSI harddiskcontrollers voor toegang tot harde schijven). Uitleg driverpacks: hier

@Mick Zjagger: Zover ik kan zien geeft jouw link alleen informatie hoe een opstartbare XP installatiecd te maken als je een .ISO image-bestand hebt dat niet al een bootsector geïntegreerd heeft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Variatie erop is Hirens Boot Cd
Dit is een bootable cd waarop verschillende functies zijn, geweldig voor als je verschillende tests uit moet voeren of als je een bestand wilt verplaatsen/verwijderen/kopieren oid van windows zonder windows zelf op te starten (miniwindows heet 't, zit ook op de cd)
Het is freeware, dus sla je slag ;)
download hirens boot cd

btw, daar zit ook ghost op ;)

Variatie erop is Hirens Boot Cd
Dit is een bootable cd waarop verschillende functies zijn, geweldig voor als je verschillende tests uit moet voeren of als je een bestand wilt verplaatsen/verwijderen/kopieren oid van windows zonder windows zelf op te starten (miniwindows heet 't, zit ook op de cd)
Het is freeware, dus sla je slag ;)
download hirens boot cd

btw, daar zit ook ghost op ;)

Prima tip. CD doet het goed, maar het simpel formatteren van een drive in NTFS kan ik niet vinden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan