boot disc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

corky

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
hey ik krijg ineens de melding als ik de laptop opstart insert boot disc and press any key wat is dit en hoe kan ik het zo snel mogelijk oplossen

Zit er een diskette in het station en / of zit er een CD in de lade? Indien ja op één van de vragen: haal het ding er dan eens uit en start opnieuw.

ik heb het er uitgehaald maar geeft steeds hetzelfde melding

Dan komt de onvermijdelijke vraag (die ik altijd in dit soort probleemgevallen stel) omdat dit in 99,9% van de gevallen niet zomaar gebeurt,

wát is er direct voorafgaande aan het probleem met / aan / in de pc gebeurd / veranderd / gekloot ?

nou ik was een keer boos toen iets niet werkte en sloeg ik de toetsenboord van de laptop maar niet hard heel zacht dus daarna deed ie zo raar snap ik niet

nou ik was een keer boos toen iets niet werkte en sloeg ik de toetsenboord van de laptop maar niet hard heel zacht dus daarna deed ie zo raar snap ik niet
Ik wíst het.................... of anders gezegd, ik had een "ernstig" vermoeden, waarom vertel je dit niet direct in je startvraag?

Zet de laptop aan en druk onmiddellijk nadat de stroom erop is gezet herhaaldelijk op de F8 toets. De veilige modus wordt gestart. Als die op je scherm staat, kies dan voor : Windows starten met de laatst bekende............... etc. etc.
Start opnieuw.

Laatst bewerkt:
Wát lukt precies niet?
De laptop staat uit. Je drukt op de powerbutton en vervolgens begin je onmiddellijk op de F8 te drukken (zeker 3x per seconde). Wat gebeurt er dan uiteindelijk wél als je dit letterlijk zo uitvoert?

toen die aanstond deed ik gelijk f8 toen bleef die steeds maar hangen dus liet ik los en dan komt ie na een paar seconden naar insert boot disc and press any key

Niet als íe aanstaat, maar gelijk vanaf het moment dat de stroom erop gezet wordt. Ook niet ingdrukt houden, maar 3x per seconde indrukken. (Nerveus vingertje idee krijg je dan: tik-tik-tik en blijven doorgaan totdat de veilige modus start)

het werkt niet
het spijt me maar echt niet

ik moet nu even gaan maar als uw meer oplossingen heeft dan heel graag
ik bedank uw alvast voor uw moeite:D

Boot disc.

Hallo.

Je kan ook door op het toetsenbord te slaan je harde schijf beschadigd hebben.
Als dat het geval is is daar niets meer aan te doen ,dan alleen een andere harde schijf er in te zetten en alles opnieuw te installeren.
Ik hoop voor je dat het dat niet is maar ik zou er toch maar rekening mee houden.
Want als hij bij het opstarten aangeeft insert bootdisc dan kan hij de opstart sector niet lezen.
Nou sucses er mee en we horen het wel.

Groeten Cees.
:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan