Mouze
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 dec 2002
Hey,
ik heb een probleem met de pc van mijn moeder. Het zit zo:
Ze vond dr pc nogal langzaam en hij was ook nogal oud, dus zei ik dat ze het moest updaten. Toen had ze een nieuwe moederbord, CPU en geheugen gekocht.
Moederbord: ASUS A7V400-MX
CPU: AMD Sempron 2300+
Geheugen: 512 MB DDR ram
(Klik voor meer info, ik heb het bij mycom en alternate gekocht).
Dus ik heb alles erin gezet enzo, maar toen ik em wou opstarten kreeg ik eerst gewoon normaal scherm van moederbord enzo, toen bleef heel lang _ dat knipperen in een zwart leeg scherm en vervolgens krijg ik de melding: "BOOT DISK ERROR, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Als ik enter druk krijg ik gewoon dezelfde melding.
Dus ik denk naja ik formatteer de harde schijf wel ff en installeer windows XP opnieuw. Hij deed alles goed, formatteren en nog meer enzo, maar op een gegeven moment moest ie de pc opnieuw opstarten, krijg ik weer dezelfde melding :S
Ik heb de harde schijf op master staan op PRI IDE
Mn DVD speler staat ook op master op SEC IDE.
Weet iemand hoe ik het kan oplossen?
Thanx,
Floris
ik heb een probleem met de pc van mijn moeder. Het zit zo:
Ze vond dr pc nogal langzaam en hij was ook nogal oud, dus zei ik dat ze het moest updaten. Toen had ze een nieuwe moederbord, CPU en geheugen gekocht.
Moederbord: ASUS A7V400-MX
CPU: AMD Sempron 2300+
Geheugen: 512 MB DDR ram
(Klik voor meer info, ik heb het bij mycom en alternate gekocht).
Dus ik heb alles erin gezet enzo, maar toen ik em wou opstarten kreeg ik eerst gewoon normaal scherm van moederbord enzo, toen bleef heel lang _ dat knipperen in een zwart leeg scherm en vervolgens krijg ik de melding: "BOOT DISK ERROR, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Als ik enter druk krijg ik gewoon dezelfde melding.
Dus ik denk naja ik formatteer de harde schijf wel ff en installeer windows XP opnieuw. Hij deed alles goed, formatteren en nog meer enzo, maar op een gegeven moment moest ie de pc opnieuw opstarten, krijg ik weer dezelfde melding :S
Ik heb de harde schijf op master staan op PRI IDE
Mn DVD speler staat ook op master op SEC IDE.
Weet iemand hoe ik het kan oplossen?
Thanx,
Floris