Boot Disk Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

YinToniq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn PC. Ik wou laatst een clean install doen omdat mijn schijf nogal wat rommel had verzameld. Een vriend van mij kwam met een legitieme XP Home Edition langs.

Ik kreeg alleen ''opeens'' de melding van Boot Disk Error, Insert System Disk And Press Enter en kom hier niet meer vanaf.

Ik heb mijn C schijf in een andere computer geprikt en via dat systeem de schijf geformatteerd. Ik neem dus aan dat mijn hd niet kapot is want het 2e systeem herkende de schijf zonder problemen. Ook heb ik niet voor snel formatteren gekozen.

De boot priority natuurlijk ook nagelopen, 1-CD-ROM 2-Hard Disk, dit werkte ook niet.

Ik heb mijn mobo geprobeerd te resetten, nog steeds niets.

Ik heb een andere dvd-drive erin gezet om te kijken of het misschien aan mijn drive lag, ook niets.

Alle kabels 4-5 keer nagelopen en die zitten allemaal goed.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat nu te doen. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien? Weten jullie iets wat ik niet weet? Elke hulp word gewaardeerd.

Bvd en vr. gr.

Yin.
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.

Staat er misschien in de bios nog een mogelijkheid om aan te geven van welke hd hij moet opstarten en wordt de hd in de bios wel herkend.
En als je sata hd hebt zal je eerst een extra driver hiervoor moeten hebben als je xp wil draaien xp wij nog weleens een sata schijf niet herkennen.
deze driver staat op de site van je moederbord merk

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
En als je sata hd hebt zal je eerst een extra driver hiervoor moeten hebben als je xp wil draaien xp wij nog weleens een sata schijf niet herkennen.

Ik heb 2 SATA harde schijven maar voor het gemak alleen de geformatteerde C Schijf in mijn computer gelaten. Ik heb hier geen mogelijkheid om deze nog ergens anders aan te sluiten, alleen op mijn werk en mag daar helaas niets installeren.

HD word gewoon herkend in de BIOS.

Ik heb helaas geen floppy drive dus dit is ook geen mogelijkheid ben ik bang.
 
Voor alle duidelijkheid, Je had een werkend systeem met 2 SATA harde schijven. Je installeert Win XP Home maar dit lukt niet en je krijgt de genoemde foutmelding.
mag ik hieruit besluiten dat de Win XP DVD niet boot? Heb je deze al eens in een andere PC getest?
Om een snelle test van je systeem te maken kan je hier : http://www.knoppix.org/ een iso image voor een boot CD downloaden (een cd geen dvd) Wanneer je hier door raakt is je systeem waarschijnlijk OK buiten je hardeschijf.
Voor SATA heb je vooral een up to date BIOS nodig, dewelke je hebt aangezien je systeem werkte...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan