Boot Disk Failure,.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghans67

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hallo.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen kom er zelf niet meer uit.

Heb afgelopen Zaterdag een crash gehad met me PC. Het probleem toen was dat ie na een reboot. niet meer XP normaal wou opstarten. Geprobeerd in Safe Mode dat deed ie 1 keer daarna ook niet meer.

Heb toen geprobeerd om XP Opnieuw te installen. Hetgeen na een X aantal keer lukte tot halverwege. Liep toen vast waarna het helemaal niet meer lukte. Heb een andere HD gepakt en die op de plaats van de C Schijf geplaatst kreeg hetzelfde probleem.

Waar dit probleem aan heeft gelegen weet ik nog steeds niet helemaal zeker. Wat er wel het geval was, is dat na menig keer de kabel van de C schijf los te koppelen ik op een gegeven moment enkel de connector in me hand had. Kabel vervangen en jawel kon XP gewoon installen.

Kom ik nu bij het probleem dat ik NU dus heb.

Instalatie van XP zonder problemen eerste keer opstarten en setup afronden geen probleem. Maar zodra ik de XP Instal Cd eruit heb en de PC reboot gebeurt het volgende:

Alles werkt normaal totdat ie bij de volgende 2 regels komt:

Verifying DMI Pool Data
Bootfrom CD:

Hier blijft ie dan op hangen zo ongeveer 30-60 seconden dan krijg ik de volgende melding:

BOOTDISK FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Als ik er dan me Instal CD erin stop en op Enter druk. Duurt het ongeveer nog een minuut of 2 voordat ik dan de regel krijg.

Druk Toets op van CD te Starten........:

waarna je dan een aantal stippen verschijnen.

Ik druk dus Geen toets. Waarna de PC dan WEL XP laadt.

Heb al in me BIOS gekeken maar ben daar ook niet errug wijs in dus verander daar niets vanuit mezelf zonder dat ik weet wat ik eraan verander.

Kan iemand mij hier verder mee helpen zodat me PC weer gewoon ken opstarten vanaf de HD en niet steeds me XP CD erin hoef te stoppe.

Bij Voorbaat Dank

Hans

staat in de bios nu wel je opstartvolgorde goed? Het lijkt erop of de pc wil booten vanaf een onbekend formaat.
Omdat je installatie ook aardig brak ging zou ik dit anders toch even opnieuw proberen. Een brakke installatie kan nu al voor problemen zorgen, maar misschien ook later tijdens het installeren van een programma. Als de installatie niet succesvol is afgerond raad ik je echt aan dit een keer helemaal opnieuw te doen.

Ja heb alles terug gezet zodat de Harde Schijf als eerste zou moeten booten en dan pas de CD. Derde boot optie staat uitgeschakeld die stond op Removemable.

Dus First Boot Device: Harddisk
Second Boot Device: CD-Rom
Third Boot Device: Disabled

Xp heb ik net voordat ik me vraag stelde al opnieuw geinstallt en is er zonder probs doorheen gekomen enkel zodra ie dus is afgerond en zodra ik dan me PC een keer opnieuw reboot. Dan krijg ik dus nog steeds dat probleem met "Boot Disk Failure,.....".

Is het misschien zo dat er files missen op de HD die ik zelf zou kunnen copieren naar me C Schijf/ Zo ja welke en waar moeten die precies komen te staan?

boot disk failure heeft volgens mij niet te maken met het missen van files maar met het ontbreken van een correct opstartmedium. Files kopieren heeft dus geen zin. Ik had net begrepen dat je een brakke installatie had, vandaar dat advies, maar ik had het niet helemaal goed gelezen. Excuus.

Het klinkt dan toch als een niet goed werkende harde schijf. Je zei dat je de connector in je hand had na het wisselen van kabels. Ik neem aan dat je de ide connector bedoeld? Je pc is gecrashed en dat zou er ook mee te maken kunnen hebben dat er iets niet goed werktte. Probeer je hd eens te testen met een testprogramma van de fabrikant.

ok Schijven gewisseld. Na veel jumpers verzetten heb ik nu me 120Gig als Primary Slave en me 40 Gig als Primary Master en de oude schijf waar het om ging zit nu in een externe kast.

1ste keer PC opstarten kreeg ik ook een bericht achter die eerste regel:

Verifying DMI Pool Data.............. (waarna vrijwel direct volgde achter de stippen) Update Succesfull

Dit was enkel na de eerste keer opstarten hierna begon eigenlijk gelijk alweer hetzelfde verhaal (het bijna 2 minuten blijven hangen)

Probleem is er nog steeds!!! Windows kon gewoon installen maar na een herstart moet de CD in de CD rom blijven om op te kunnen starten. Blijft allemaal heel vaag.

Wat mij nu wel opviel is daar ik nu ook me Bios heb gereset dmv de batterij eruit te halen en een paar minuten gewacht met terug te plaatsen. Daarna naar me BIOS gegaan en de Defaults geladen en gesaved.

Voorheen stond de S.M.A.R.T. op Enabled en nu staat ie Disabled.

Boven de regel "Verifying DMI Pooldata" staat op een gegeven moment nog net zichtbaar de regels voor de S.M.A.R.T.

Hier staat nu dus:

Primary Master Hard Disk S.M.A.R.T.: NONE
Primary Slave Hard Disk S.M.A.R.T.: Disabled
Secundary Master Hard Disk S.M.A.R.T.: Disabled

Zoals ik dat nu zie is dat ie de Primary Master niet ziet, terwijl ie bij het allebegin wel wordt getoond als De Schijf die er ook in zit nl. een Samsung 40gig. In mijn BIOS wordt ie ook gewoon herkend maar daar op dat punt dus niet om de 1 of andere reden????

Ook in Windows wordt ie herkend en geeft ie verders geen problemen. Het is puur bij het laden/opstarten dat ie de schijf niet ziet.

Kan het zijn dat er ergens in het BIOS gegevens verkeerd staan?? Zo ja weet iemand dan ook welke??

Laatst bewerkt:
ok. M.b.t. DMI error, hier 8 mogelijke fixes.

1. If you changed the hardware just before this problem occurred (e.g., installed a new hard disk drive), unchange it.
2. If you installed a new hard disk drive, set the motherboard CMOS Setup to Auto for the drive type. You may have to disconnect the drive first.
3. Enable "Reset Configuration Data" (may be "Force Update ESCD" in some CMOS Setuups) in the motherboard CMOS Setup PNP/PCI configuration. (Rebooting will automatically disabled it after it has done its thing.)
4. The CMOS may be corrupted. Clear it.
5. Disconnect all drives not required to boot the computer. If this fixes it, reconnect one at time.
6. The floppy drive may be bad or not connected properly.
7. Reseat all expansion boards.
8. Pull all boards not required to boot the computer.

Probeer dit eens.

voor zover het hier gaat is:

voor 1: Geen hardware veranderingen voordat het probleem optrad

voor 2: Geen nieuwe HD's geinstallt. Nu wel met elkaar gewisseld

voor 3: Heb ik net idd veranderd naar Enabled maar gebeurde verders niks. Nog steeds hetzelfde probleem

voor 4: Hoe clear ik de CMOS. Bedoel je hier het resetten dmv de Batterij eruit of zoals het beschreven wordt in de manual van me Moederbord de jumper voor enkele seconden omzetten en dan weer terug. Dus het resetten van CMOS/BIOS???

voor 5: Dat ga ik nu maar s proberen dan Alles eruit en opnieuw opstarten.Zal laten weten wat er dan gebeurt

voor 6: Geen Floppy Drive aanwezig en staat ook op disabled dit is al zo sinds ik de PC heb en geen probs mee gehad verders

voor 7 en 8 geldt hetzelfde als 5 gaan we nu even proberen zal laten weten of en wat voor effect dit heeft

PS.: Heb gisteren een programmatje gedownload genaamd Speedfan en vreemd genoeg vindt OOK dat programma me C Schijf niet maar C staat wel in XP onder deze computer vermeld en ken ook gewoon C gebruiken alles wordt naar C geinstallt en gedraaid vanaf C dus hij is wel degelijk aanwezig maar wordt op de 1 of andere manier NIET herkend door DOS en Speedfan??

Plaats eens een printscreen van schijfbeheer.

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Plaats eens een printscreen van schijfbeheer.

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Daar stond alles ook gewoon goed geen problemen.

Bijlagen

• compbeh.JPG
    compbeh.JPG
    99,4 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Nah weet nog niet wat het is D2Freak. MAAR gedaan wat je schreef onder 5,7 en 8

Alle schijven los gekoppeld Ethernet Kaart eruit gehaald alle USB kabels eruit en CMOS/BIOS gereset. Opnieuw opgestart. en als een tierelier zonder probs. (Enkel nog steeds bij: Pri. Disk S.M.A.R.T.: NONE???

Uitgeschakeld Slave Drive erbij dus Pri. Master en Pri Slave. Wederom netjes opstarten nog steeds hetzelfde aangaande S.M.A.R.T.

DVD-Ram aangesloten weer gewoon opstarten. Weer hetzelfde bij S.M.A.R.T.

3e Schijf aangesloten en toen kwam het probleem terug. Alle mogelijke jumper settings geprobeerd maar geen 1 die het probleem oploste. Dus nu de 3e schijf eruit gelaten die toch maar een 10 gig was en het start nu voor 99% zoals het hoort enkel bij S.M.A.R.T. dat ie de Primaire Schijf niet ziet en aangeeft als NONE vindt ik wel erg vreemd

Als iemand mij hier over kan informeren dan hoor ik dat graag

Verders is dit probleem opgelost lijkt mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan