boot failure, insert boot diskette in a:

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannah85

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
9
Hallo,

Dit is mijn eerste keer op dit forum en ik ben zo ongeveer de grootste onbenul van de wereld wat computers betreft, dus vergeef mij als ik een hoop domme dingen zeg of als ik in het verkeerde subforum zit...Ik heb geprobeerd om via de zoekfunctie aan een oplossing te komen, en mijn vraag is al ongeveer honderd keer gesteld, maar toch nooit op helemaal dezelfde manier, dus vooruit dan maar!

Ik heb een vrij oude computer (5 jaar geleden gekocht en toen was hij al tweedehands) met windows xp op. Hij heeft sinds een jaar ook een externe harde schijf. Toen ik hem gisteren uitzette was er geen vuiltje aan de lucht maar toen ik hem vanmorgen weer aanzette zei hij alleen maar "boot failure, insert boot diskette in a:". Zo'n diskette heb ik niet, en de windows xp-cd invoeren heeft mij ook niet veel verder geholpen (ik heb "system repair" geprobeerd en toen zei hij na een seconde of zo dat hij daarmee klaar was, maar toen ik de computer daarna opnieuw opstartte was alles nog precies hetzelfde).

Ik hoop dat hij niet definief kapot is! Het zou wel niet echt een ramp zijn als de harde schijf kapot was (op allerlei helppagina's heb ik al gelezen dat dat wel eens zo zou kunnen zijn), want ik sla mijn werk meestal wel optwee plaatsen op (zowel de externe harde schijf als in "mijn documenten"), maar gisteren toevallig net niet...het is alsof de duivel ermee speelt, zeggen ze dan :rolleyes:

Hopelijk kan iemand mij helpen!
 
Bedankt voor het antwoord!

Ik heb de "ultimatebootcd" gemaakt maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik daarmee moet doen...Ik denk dat ik maar eens contact ga opnemen met een hersteller want mijn kennis is blijkbaar echt te beperkt om zelfs maar uit te vissen wat er mis is!
 
Hoi !

Als je in de buurt woont mag je 'm maandag s.s. langsbrengen voor een snelle oplosing.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan