boot failure insert system disk and press enter??

Status
Niet open voor verdere reacties.

basw14

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
heey,

ik heb wat problemen met mijn pc.
ik had um laatst een paar keer aan en uit gezet omdat hij niet goed opstarte.
toen kreeg ik een melding van: run windows XP in normale of safe mode. heb toen op normal geklikt. toen werkte mijn pc weer. heb um goed afgesloten. even later wou ik hem weer opstarten maar kreeg toen de fout: boot failure insert system disk and press enter. heb um toen gereset, werkte niet. toen heb ik de spanning er af gehaald en er weer opgezet. toen opnieuw aan gezet werkte ook niet nog steeds de zelfde fout. heb toen in de bios gekeken en zag dat hij de hard disc niet kon zien/vinden.

wat is er fout????
kan het zijn dat de hard disc kapot is door mijn stomme actie??:(

gr.bas

heey,

ik heb wat problemen met mijn pc.
ik had um laatst een paar keer aan en uit gezet omdat hij niet goed opstarte.
toen kreeg ik een melding van: run windows XP in normale of safe mode. heb toen op normal geklikt. toen werkte mijn pc weer. heb um goed afgesloten. even later wou ik hem weer opstarten maar kreeg toen de fout: boot failure insert system disk and press enter. heb um toen gereset, werkte niet. toen heb ik de spanning er af gehaald en er weer opgezet. toen opnieuw aan gezet werkte ook niet nog steeds de zelfde fout. heb toen in de bios gekeken en zag dat hij de hard disc niet kon zien/vinden.

wat is er fout????
kan het zijn dat de hard disc kapot is door mijn stomme actie??:(

gr.bas

betreft het een sata hdd of een ide ??

Je PC gewoon uitschakelen kan altijd nare gevolgen hebben, het zou kunnen dat je de boot record beschadigd hebt.
Iets wat je snel kan doen is volgende :
Kijk even in de BIOS dat de schijf nog herkend is

Win XP dvd booten en 'R' voor herstel kiezen.
In de console :
fixmbr
fixboot
bootcfg /rebuild
intikken, deze commando's herstellen je boot sector en dan opnieuw proberen te starten vanaf je hard disk...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan