Boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

James van Dalen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Vervolg van mijn vriend "Pepermuntje". Wij waren gisteren bezig met de pc. Zie hieronder: Beste mensen,

We zijn bezig met het installeren van Windows XP op een Pentium 4, 2.66 ghz met een harde schijf van 80 gigabyte. Dit wil niet helemaal lukken.

Windows XP is netjes geïnstalleerd. De hele installatieprocedure is doorlopen tot het moment dat de pc vereist dat je hem opnieuw opstart om verder te gaan met het installatieproces. Dit gedaan en dan begint hij weer van voorafaan met het installeren van XP. Uiteindelijk leidt dit weer tot de mededeling dat je opnieuw moet opstarten en begint het feest weer van vooraf aan... Niet goed dus.

Voor zover ik kan zien bestaat de harde schijf uit een NTFS-partitie van 76,30 gigabyte en nog 8 mb niet gepartitioneerde ruimte.

We hebben ook eens geprobeerd om de pc op te starten zonder xp installatie cd. Dan krijg je een blauw scherm. Foute boel dus. De mededeling die verschijnt is:

Searching for boot record from SCSI.. Not found

Boot failure
Reboot and select proper boot device or instert boot media in selected boot device
Press any key when ready.

Het lijkt er dus op dat de fout in het opstartgedeelte zit en het is ons niet duidelijk in hoeverre XP er nu op staat. Verder komen we niet. Is dit op te lossen?

--------------------------------

we waren tothier ver gekomen:

Quote:
Origineel gepost door Pepermuntje
Ok, dat testdisk heb ik uitgevoerd, maar wát doet hij dan precies? Ik zie hem allerlei opties afwerken, maar ik verwacht dan een soort eindrapport. Dat krijg ik niet. Het zegt mij allemaal niks wat hij doet. Hoe kan ik fouten repareren?

De programma's van de hardeschijffabrikanten kan ik niet gebruiken omdat er een Western Digital in zit en die staat niet op de bootcd.

Er staan wel tools van WD op, DLG Diagnostic en Data Lifeguard, maare, met dat tooltje TestDisk moet je wel de juiste handelingen verichten om de schijf te repareren, indien hij wat aangeeft wat er fout aan is, en de mbr kun je sowieso even doen.

==> Probleem is dat Testdisk het niet wil doen en ik kan XP maar niet geinstalleerd krijgen.

Kun je de schijf niet even in een andere pc erbij hangen om een b.v. chkdsk uit te voeren?
Of met dat tooltje TestDisk aan het werk te gaan.
Ook kun je hem daar partioneren en formateren, indien gewenst.

Heb je ook de schijfgegevens, type, etc?

ik heb ook hetzelfde probleem. ik dacht eerst dat het aan de hardware lag (ik heb namelijk net nieuwe pc), maar het blijkt dus aan de software te liggen.

als ik windows heb geinstalleerd en haar voor de eerste keer weer opnieuw opstart (vanwege drivers) krijg ik dezelfde melding en geeft ie een ***verhaaltje over de drivercd.

hij zegt iets over freedos en iets met nero. enige suggesties (ik snap die hierboven niet helemaal namelijk)

Groeten, Tobias

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan