Boot-floppy maken , maar heb een probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Hallo,

Ik probeer een bootable floppy disk te maken om mijn bios te updaten (na een niet gewilde biosupdate is het fout gelopen)

Nu moet ik op deze bootable floppy nog ongeveer 1,05 MB aan gegevens bijzetten.
Hier is mijn probleem : hij zegt steeds dat er niet genoeg plaats is op mijn Floppy.(hier kan toch 1.4 MB op,of niet ?)

Ik kan echt niet op een andere manier mijn bios updaten,aangezien ik niet meer in mijn besturingssysteem geraak.
Wie weet raad ??
 
De nieuwe bios kun je op een andere floppy zetten, hoeft dus niet op bootfloppy.
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Denk je dat ik hiermee mijn probleem kan oplossen ?

Wat is er gebeurd : ik wou kijken of er een nieuwe bios beschikbaar was,daarvoor is er een progje van Abit beschikbaar.Maar hij vondt een nieuwe bios en begon die onmiddellijk te updaten,tot ongeveer 47% en dan niets meer.Toch kreeg ik het scherm dat de bios update geslaagd is.
Nu bij het opstarten kan ik nog altijd in het biosscherm en zie ik dat de referentie van mijn bios wel degelijk veranderd is , maar wanneer ik op het scherm kom van mijn dualboot (vista en xp) gebeurd er niets meer.Ik kan wel kiezen tussen vista of xp,maar dan blijft hij hangen.Als ik de windows XP cd erin doe kom ik ook niet verder dan het scherm "boot from cd" en daarna een scherm met "windows installeerd de bestanden(of zoiets)

Wat kan hier het probleem zijn ? Denk je dat ik bij een nieuwe bios-update uit de problemen ben?

Heb al een paar dagen op internet aan het zoeken geweest,maar vind niets.

Alvast bedankt
 
Het probleem is dat ik mijn bios niet wou updaten,ik wou enkel maar kijken of er een nieuwe beschikbaar was,maar het prgje deed alles vanzelg.Het kwaad is geschied en dus probeer ik op een of andere manier mijn PC terug op gang te brengen.

Ik kan gewoon alles nog instellen in mijn bios,wil dit dan zeggen dat de update gelukt is en moet ik misschien een instelling in de bios veranderen(heb nochtans al van alles geprobeerd)

Hoe weet ik met zekerheid dat mijn bios-update is mislukt?

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Probeer tijdens het opstarten F8 en kies voor de "Laatste bekende juiste configuratie"


Greetz
 
Heb ik eveneens gedaan (zelfs 2X)
Zonder succes.

Heb ik bij een nieuwe bios-flash kans op slagen ??
 
Heb ik bij een nieuwe bios-flash kans op slagen ??
Geen idee,maar dat zou ik pas in laatste instantie doen,wellicht is de biosflash toch gelukt en zit het probleem ergens anders.

Met de XP cd kon je niet opstarten om in de herstelconsole te komen,wellicht lukt dat wel met de 6 opstartdiskettes.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Greetz
 
mijn moerderbord is een Abit IN9 32X max en ik heb de laatste bios versie willen installeren (14)

Ik heb nu ook een opstartdiskette klaargemaakt,maar ook dit krijg ik niet aan de gang.Hij wil niet booten op de diskette,nochthans brand het lampje van de diskettelezer heel effen.(op de pc van mijn zoon doet de diskette het wel,dus daar ligt het niet aan)
Als ik een bootdiskette erin steek krijg ik de melding : DISK I/O ERROR replace the disk ....

Ik ben echt ten einde raad !!!
Wie heeft nog een suggestie ?

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan