boot fout windows98se

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter2

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Beste forumbezoekers,
Na opstarten van computer krijg ik het volgende te zien:

Invalid Boot Diskette
Insert BOOT diskette in A:

Heb ik gedaan, maar ook na herstart geen andere dan deze melding.
Ook probeerde ik start in veilige modus. Geen resultaat

Laatst bewerkt:
Beste Helogat,
Dank voor je reactie. Ik heb geen idee hoe ik advies kan opvolgen. Heb je voor mij nog informatie over de door mij te volgen stappen?
Bij voorbaat dank voor de moeite.

1. Open de BIOS setup
  2. Ga naar het boot menu
  3. Zet de HD als "First Boot deveice""
  4. Sla de wijzigingen op en sluit de bios setup af.

Beste Helogat,

Dank maar weer voor je reactie. Net vóórdat ik deze had gelezen kreeg ik na het starten van mijn Systeem CD (om het systeem in de originele staat te herstellen) de volgende melding:

''Error 2303:
Client Could Not Determine Number of Drives in System
Press Any Key...''

Geeft dit voldoende weer om al dan niet het laatst door je gegeven advies op te volgen,
of is deze melding meer te beschouwen als het definitieve afscheid van mijn computer?

Laatst bewerkt:
Je kunt eens kijken of je nog van een linux cd kunt starten.

Maar probeer mijn aanwijzing nog maar eens.

1. Open de BIOS setup
  2. Ga naar het boot menu
  3. Zet de HD als "First Boot deveice""
  4. Sla de wijzigingen op en sluit de bios setup af.
Beste Helogat,

Kennelijk is het niet mogelijk de BIOS-setup uit te voeren. Tot nu toe blijf ik de eerder genoemde meldingen ontvangen, waarbij de foutmelding 2303 met stip vooraan blijft staan. Ik beschik niet over een installatie-CD van Linux, zodat ook die door jou aangedragen oplossing geen uitkomst biedt.
Welke mogelijkheden resten volgens jou?

Met vriendelijke groet,
Pieter2

Kijk eens Hier:thumb: voor een Ubuntu CD, en probeer eens Ubuntu testen zonder te installeren.

Je kunt ook je CMOS batterij:p eruit halen als de Ubuntu CD niet werkt:(

Beste Helogat,

Kennelijk is het niet mogelijk de BIOS-setup uit te voeren. Tot nu toe blijf ik de eerder genoemde meldingen ontvangen, waarbij de foutmelding 2303 met stip vooraan blijft staan. Ik beschik niet over een installatie-CD van Linux, zodat ook die door jou aangedragen oplossing geen uitkomst biedt.
Welke mogelijkheden resten volgens jou?

Met vriendelijke groet,
Pieter2

Wat heb je geprobeerd om in de BIOS te komen?

Wat heb je geprobeerd om in de BIOS te komen?
Beste Helogat,

Uiteindelijk heb ik gebeld met een telefonische helpdesk, waarvan ik niet weet of ik hun naam hier mag vermelden. Ze hebben mij goed geholpen, ondanks dat zij op afstand konden vaststellen dat de harde schijf die onbereikbaar bleef, onherstelbaar beschadigd is. Is naar jouw idee het bestellen van een Ubuntu CD nog zinvol? Als ik iedere hoop moet laten varen, zal ik mij schikken in het mogelijke vooruitzicht dat de schade niet te herstellen is en naar alternatieven zal moeten zoeken.

Met vriendelijke groet,
Pieter2

Je zei dus dat de schijf onherstelbaar beschadigd is: Nieuwe schijf kopen,

Je hebt nu geen Ubuntu cd meer nodig.

Je zei dus dat de schijf onherstelbaar beschadigd is: Nieuwe schijf kopen,

Je hebt nu geen Ubuntu cd meer nodig.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ben op het forum door jou goed geholpen en weet nu waar ik aan toe ben.
Groet,
Pieter2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan