Boot from external HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertvb

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Is het mogelijk (op een performante) wijze van een externe HD een primaire bootable schijf te maken? De bedoeling is dat ik aan een bepaalde PC een externe HD hang en vanaf deze HD windows vista kan laden.

Situatieschets:1) PC pentium 4, 512 MB
--> HD van 20 GB ingebouwd met Windows XP professional
--> PC is lid van een domein (windows 2003 server)
2) Doel
--> Bij opstarten kunnen kiezen tussen windows XP en windows Vista
--> Windows vista installeren op een externe HD (nog aan te kopen) zonder externe stroombron
3) Vragen/problemen
--> Eén is dit sowieso mogelijk met windows?
--> De huidige PC (mini-case) biedt niet voldoende ruimte om er een tweede HD in te bouwen
--> Ook is het niet wenselijk de bestaande HD te vervangen, bedoeling is dat de schijf met windows-vista ook op andere (hardware-identieke) PC's kan worden gebruikt.

Gert.

je moet een bord hebben dat opstarten van USB ondersteund
anders werkt het niet .
omdat de usb poorten/drivers na het booten pas actief worden
en zo te zien is 512mb geheugen ook al erg weinig om daar mee vista te laten draaien .

Laatst bewerkt:
Vista booten van externe HD

Bedankt voor de reacties, maar ondertussen zijn mijn vragen nog niet beantwoord, ter herinnering:
1) Eén is het mogelijk met een windows vista installate te booten vanop een externe HD?
2) Als het mogelijk is, kan men die externe HD met Vista dan gewoon aan een andere PC hangen en dan vanop deze HD starten.

PS: Dat hiervoor BIOS aanpassingen (boot-volgorde) nodig zijn en dat men USB-bootable moet zijn is wel duidelijk. Maar de vraag is of bovenstaande mogelijk is of niet?

Gert.

Hoi !

Volgens mij gaat dat niet lukken !

Aangenomen dat je PC opstarten via USB ondersteunt, wil hij ook daarvan opstarten. Dan heb je dus geen dual-boot screen.

Verder is Vista nog een stukkie eenkenniger dan XP SP2, activeren gaat zeker niet lukken !

Er zijn inmiddels wel allerlei gemodde versie's in omloop waar van alles mee mogelijk is (zowel van XP als van Vista), maar die zijn uiterst illegaal en kan ik hier niet bespreken !

Bijvoorbeeld: Er zijn uitgeklede Vista-versie's die op een CD'tje passen of die opstarten van een USB-stick. Ik heb hier voor testdoeleinden een XP-versie die boot van zo'n stick.

Maar met de normale Microsoft-spullen gaat het niet.

Greetz,

Harry.

@Harry Snor
Ik heb hier voor testdoeleinden een XP-versie die boot van zo'n stick.
Vraagje,staat er dan een iso-file of een minint map op de stick en hoelang duurt het voor XP is opgestart?

Alvast dank.

Greetz

Hoi !

Ik stuur je vanmiddag even 'n link, kun je 't zelf proberen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan