Boot info for Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Een kennis van mij heeft een Acer laptop en kan niet meer in Windows komen
omdat er een wachtwoord wordt gevraagd.
Zij zegt er nooit een wachtwoord ingezet te hebben.
Een Windows cd heeft zij niet en een recovery cd evenmin.

Hier op het forum las ik dat Locksmith van ERDCommander een oplossing is.
Het ERDCommander.daa bestand heb ik, maar ik heb een boot cd nodig en PowerIso vraagt om een bif. bestand.

Hoe kom ik daar aan?

Of is er door mij/ haar een andere weg te bewandelen?.

Zelf heb ik XPPro.
 
Laatst bewerkt:
Vraag is of de melding over wachtwoord echt door Windows wordt gesteld (bijv.: Ze klikt op haar gebruikersnaam, en er verschijnt een wachtwoord-vraag) of dat in de laptop zelf een opstart wachtwoord is ingesteld.

Weet je zeker dat in Windows zelf die vraag wordt gesteld, dan zou je eens kunnen inloggen onder Veilige modus (=na het BIOS scherm herhaaldelijk F8 indrukken totdat de herstel-opties van Vista verschijnen en daar dan Veilige modus kiezen). Ze zou dan moeten kunnen inloggen in het account Administrator die in normale modus normaal gesproken niet beschikbaar is om op in te loggen. Ze kan dan van daaruit een nieuw wachtwoord instellen voor de gebruikersnaam waar ze nu niet op in kan loggen (dit kan ook een leeg wachtwoord zijn, zodat er geen wachtwoord nodig is). Meer informatie over Veilige modus: (o.a.) hier

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor dit bericht.
Ze zegt dat F8 niets doet, dus zal het waarschijnlijk iets van de laptop/ Acer zelf zijn?
 
Als er (ook) geen inlogscherm van Windows Vista verschijnt, dan is inderdaad er iets met de laptop aan hand (BIOS- en/of systeemwachtwoord ingesteld in de BIOS).

Ik raad haar dan aan om maar met de leverancier of fabrikant te bellen.

Acer Computer B.V. Benelux

Europalaan 89
5232 BC's-Hertogenbosch
The Netherlands

NL : 0900-20 20 767 (0,10 Euro/minuut)
BE : 078-150023
LUX : 900 72223

Indien uw product niet meer binnen de garantieperiode valt, kunt u contact opnemen met onderstaande telefoonnummers:
NL: 0900-3233340 (0,50 Euro/minuut)
BE: 0900-25003 (0,50 Euro/minuut)
LUX: 900-74004 (0,15 Euro/minuut)

Succes,

Tijs.
 
Als het goed is, zou zij vanmiddag naar Dynabite gaan, waar zij de Acer kocht.

Inmiddels heb ik de Image van ERD Commander gebrand, maar dat is geen bootcd.

Hiren's BootCD ,zoals de naam zegt, wel, daar zitten opties in om wachtwoord te wijzigen.

Ik hoop voor haar, dat Dynabite iets voor haar kon betekenen, anders brengt ze hem
volgende week naar mij.
Ze woont op Texel.

Windows 7 kan een oplossing zijn, maar dat duurt nog een tijdje.

Nogmaals mijn dank, in het bijzonder voor de nummers.
 
Andere mogelijkheid is dit hulpprogramma, die gewoon opstart van CD en zelf een behoorlijk aantal harddiskcontroller-drivers meeneemt.

Lees wel eerst goed de Walkthrough

Succes,

Tijs.
 
Andere mogelijkheid is dit hulpprogramma, die gewoon opstart van CD en zelf een behoorlijk aantal harddiskcontroller-drivers meeneemt.

Lees wel eerst goed de Walkthrough

Succes,

Tijs.

Ik laat dit maar links liggen.
In de FAQ staat te lezen:


" The changes does not take effect.
I get some errors like "read-only filesystem" and such.

* The current version does not like to write to the NTFS filesystem if windows was not shut down cleanly.
* Shut down windows from the login page, or from the start menu.
* If there is no way to shutdown from the login-page, try this:
1. Boot windows into Safe Mode (press a lot on F8 before the windows logo screen appears)
2. The login screen in safe mode should usually have a shutdown option, so shut it down!
3. You may have to do this TWICE! quite often.".


Terwijl Windows niet start?:rolleyes:
 
Nog maar eens: Als ik je goed begrijp is het helemaal geen wachtwoord-probleem, maar een algemeen opstartprobleem van de laptop.
Met het hulpprogramma dat ik je heb aangereikt heb ik regelmatig wachtwoorden gereset; het doet verder niets voor een niet-startende Windows en ook niets voor een algemeen hardware- of biosprobleem van een pc/laptop.

Het programma zoekt het bestand op waar de wachtwoorden staan, en past daarin aan. Hiervoor hoeft Windows zelf in principe niet te starten, zolang de harde schijf wél bereikbaar is en het bestandssysteem te lezen is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja, naar wat ik uit het gesprek begreep, is, dat het een ( wachtwoord) probleem van de laptop is.
Ik zal haar bellen om te horen of zij bij Dynabite nog iets wijzer geworden is.
Natuurlijk houd ik je op de hoogte.

Overigens leverde nog een zoekaktie met Google het volgende op, zie

http://mrunal-exam.blogspot.com/2009/07/computer-removing-bios-password-of-acer.html

De Bios vernieuwen zou de oplossing wel eens kunnen zijn.
Overigens heb ik dit, op advies van de zaak waar ik mijn vorige pc kocht, nooit gedaan.

Ik weet nog geen type nummer van de laptop.
 
Laatst bewerkt:
Acer laptop vraagt een wachtwoord dat niet bekend is.

De Bios vernieuwen of standaard terugzetten het staat vol op internet.
Maar allemaal commando's die je in windos XP Home of via cmd moet geven.

Het probleem is, dat als mijn kennis haar Acer laptop 9305 opstart, dan wordt er onmiddellijk
naar het wachtwoord gevraagd.
Dus geen regel over set-up of F9 dus je kunt niets terugzetten naar de standaard waarde.

De batterij er uit halen daar begin ik niet aan.

Hoe kom ik bij de Dos prompt of kan dit ook niet en wat blijft er dan nog over?
 
Samenvattend: Windows wordt helemaal niet opgestart, opstarten van Hiren's CD is ook niet mogelijk?? F2 gebruiken bij het Acer scherm bij het opstarten start niet de BIOS-setup? De wachtwoord vraag ontstaat direct bij het aanzetten van de laptop, dus lijkt op een BIOS-wachtwoord??

Ik heb rondgekeken, maar het enige wat ik meen hieruit te mogen concluderen dat er een Phoenix bios in zou zitten. Gokjes die evt. gewaagd kunnen worden zijn (bron):
BIOS
CMOS
phoenix
PHOENIX

[Hoofd- en kleine letters zijn van belang]

Verder heb ik geen tips. Bellen met de fabrikant zou ik voorstellen, waarbij het kan zijn men meldt dat het apparaat opgestuurd moet worden tegen kosten (dus niet alleen verzendkosten).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja zo is het exact.

Ze zal hem woensdag brengen en dan kan ik het proberen met de Hiren's Boot CD.
Door het vele zoeken dacht ik daar niet aan.Maar ik denk dat dit niets wordt.

Wel heb ik vanmorgen Acer gevraagd, maar het antwoord kan wel een paar dagen op zich laten wachten.
Overigens zag ik ergens, dat Acer er € 100,- voor wil hebben, als zij het moeten doen.

Ik heb wat bestanden van Acer gedownload en met de gegevens van jou hoop ik er het beste van,
maar optimistisch ben ik niet..
Ik zal het resetten van de Bios standaard of vorige waarden nastreven.
Dus geen update doen.

Ook las ik dat deze ongein door een virus veroorzaakt zou zijn.

En nogmaals bedankt voor alle moeite, streekgenoot.:)
 
Laatst bewerkt:
Van Acer heb ik never meer iets gehoord.

Mijn kennis heeft de laptop naar een of andere whizkid gebracht.
Die vertelde, dat het niet zo simpel is, als de batterij er uit halen.
Als ik wat naders hoor, laat ik het nog wel even weten.
 
Ben benieuwd of het hem op een of andere manier wél lukt (of dat er gewoon iets heel anders aan de hand bleek te zijn), maar ik vermoed dat die whizkid ook de fabrikant zal moeten inschakelen...



Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan