boot.ini files op verkeerde partitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter globe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Na het deinstalleren van een dual boot is er wat misgegaan met de opstartbestanden.
Mijn boot files staan op mijn D partitie terwijl mijn Windows XP installatie op mijn C-partitie staan.

Oude situatie:

C: Windows XP professional SP3
D: Windows XP professional SP2

Mijn D-partitie was per abuis geinstalleerd nadat ik een recovery CD heb gedraaid vanwege problemen met wat drivers van mijn laptop. Het driverprobleem is inmiddels opgelost dmv van wat zoekwerk naar MOD drivers voor mijn ATI kaart.

Ik heb de map d:/windows verwijderd en ook alle bijbehorende bestanden.
Mijn boot.ini heb ik aangepast zodat mijn XP van de C-partitie wordt gestart.

Gaat allemaal goed tot nu toe. Maar ik wil mijn D-schijf formateren om van alle restjes af te komen. Tot mijn verbazing zie ik nu in Partition Manager dat mijn C-schif inactive staat en mijn D-schijf active. Ook staan ijn boot.ini files etc op D...

Zomaar verplaatsen naar C: en deze schijf op active zetten werkt niet helaas. Wie weet hoe ik dit aanpak. Ik wil alle Windows bestanden op c:/ hebben zodat ik zonder zorgen d: kan formatteren.

thnX!

Guido

Kun je eens de inhoud van de boot.ini hier plaatsen? (boot.ini is te openen met kladblok)

tuurlijk, deze heb ik al aangepast nadat ik mijn dubbele XP verwijderd had.

Ik zie er niets verkeerds aan. Mijn laptop start ook gewoon op hoor.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Hij start keurig op vanaf partitie 1 (c:) alleen de boot.ini zelf staat op d:

Wat als je de boot.ini naar C kopieert en de op D staande boot.ini tijdelijk even .old noemt? (Waarbij je wél een mogelijkheid moet hebben om de laptop op te starten als er een zwart scherm komt en blijft -> een diskette bijvoorbeeld, waarna je op D de .old weer kunt hernoemen naar .ini) Ik las dat je schreef "zomaar verplaatsen......" maar wat werkte dan niet?

Laatst bewerkt:
Heb ik al gedaan. Ik heb alle systeem bestanden naar C: gekopieert.

de D; schijf op Inactive gezet en de C; schijf op active. Dan start er niets op en krijg ik de melding: non system disk press CTRL-ALT-DELETE to reboot.

Als ik dan weer c: naar inactive zet en d: naar active start de boel wel weer op.

Welke bestanden moet ik allemaal kopieren?

Dat zijn veelal problemen met opstarten.

Mijn laptop start gewoon op, niets aan de hand. Alleen de opstart bestanden staan niet waar ik ze wil hebben helaas. Ik ga nog even speuren. In ieder geval bedankt tot zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan