Boot.ini is niet te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
In het kader van het instellen multiboot van Windows XP en Windows Vista op mijn PC wil ik wijzigingen aanbrengen in Boot.ini. Als ik die wijzigingen heb aangebracht en ik wil het gewijzigde bestand opslaan krijg ik de melding dat het een "alleen lezen " bestand is. Wijziging is dus niet mogelijk. Iemand een idee hoe ik dat kan realiseren?

Rechtermuisknop, eigenschappen, vinkje bij read only/alleen lezen uit zetten

Hoi,

Ja je probeert het waarschijnlijk te wijzigen door het 'gewoon' te openen (mogelijk via de verkenner) en dat gaat niet lukken.

Je doet het alsvolgt:

- rechtsklik op 'Deze computer' en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'
- in het vervolgscherm, tabblad 'Geavanceerd'
- de onderste knop 'Instellingen' (bij Opstart- en herstellinstellingen)
- en in het volgende scherm op 'Bewerken'

nu kan je boot.ini aanpassen en weer opslaan.

Teun,

Het is begrijpelijk dat jij bij mijn vraagstelling er van uit was gegaan dat dit onder WIndows XP gebeurde. Dat is nu net het probleem. Ik heb Windows XP wel geinstalleerd tezamen met Windows Vista. maar alleen WIndows Vista krijg ik actief. Als ik dan rechts op Deze Computer druk krijg ik andere eigenschappen te zien zoals jij die aangeeft. Ik probeer Boot.ini aan te passen om daarmee ook XP weer actief te krijgen. Ik moet dus iets in VIsta doen om het bestand Boot.ini aan te passen . Heb jij mogelijk een idee?

Met het programma Bootvistapro heb ik wat problemen. Als ik het programma start krijg ik te zien dat een backup van de BCD Registry niet is uitgevoerd. Als ik dan op OK druk krijg ik een scherm BCD Registry en Backup/Restore Center te zien, Dan moet ik een BCD Backup Path browsen en een BCD Restore Path openen. Ik heb geen idee wat ik daarmee moet. Heb jij enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan