boot.ini niet meer verborgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Normaal zijn er maar 3 bestanden zichtbaar in mijn C-root.

Windows
Program Files
Documents and Settings

Nu staat er sinds vanmiddag boot.ini bij. Nu weet ik wel dat 'ie daar hoort maar niet open en bloot.

Dus ik gooi hem weg (ik denk, die is fake). Maar nee hoor, daarna kreeg ik een error dat de boot.ini weg was en Windows het bestand niet kon aanpassen.
Dus heb ik hem maar weer uit mijn prullenbak gevist..

What's happening? Waarom is het geen verborgen systeembestand meer? Waarom kan ik hem zomaar aanpassen zonder dat de Windows bestandsbeveiliging hem automatisch vervangt?

Ik heb hem nu handmatig verborgen maar ik kan geen vinkje zetten om er een systeembestand van te maken.

Enig idee?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou je er veel meer moeten zien nu want ook ntldr en autoexec. bat staat er bij als je alles zichtbaar hebt gemaakt.
Als het alleen bootini is dan is het wel vreemd.
Lekker vanaf blijven :p en toch even kijken in de verkenner onder extra/mapopties/weergave.
Dat niet vervangen is wel raar.
Ik heb er trouwens 10 verborgen daar.

Kijk eens wat er gebeurt als je alles zichtbaar zet.
Het zal wel in de bovenste van de 3 zitten.

Laatst bewerkt:
Klik rechts op boot.ini en kies eigenschappen. Zet dan een vinkje bij verborgen.

Geplaatst door Thomas Jan
Klik rechts op boot.ini en kies eigenschappen. Zet dan een vinkje bij verborgen.

Geplaatst door XP_PC
Ik heb hem nu handmatig verborgen maar ik kan geen vinkje zetten om er een systeembestand van te maken.

Buitendat heb ik verborgen bestanden aanstaan dus dat werkt niet..

@Elisa: wat bedoel je wat ik zie als ik alles zichtbaar zet? Dan zie ik gewoon de andere files die er horen.

Er zit nu trouwens ook een BOOT.BKK bij :confused:

Via cmd vanuit de root misschien:

C:\> attrib boot.ini +r +s +h

Onderdruk je natuurlijk alleen maar het symptoom mee, maar is ie in ieder geval niet meer open en bloot.:)

En hijs foetsie!

Goed idee van je. Ik zat toevallig laatst nog met de attribs te spelen. Stom van me dat ik daar niet op kwam :o.

Ach het gaat mij erom dat ik niet zomaar iets wegkiepel.

Enig idee of ik BOOT.BKK veilig kan deleten?

Het enige wat ik over boot.bkk zo snel ff kan begooglen is dat het waarschijnlijk een reserve-bestand zou zijn, een bak-file dus, nadat er binnen boot.ini wijzigingen zijn aangebracht. Parkeer 'm 's een tijdje in de prullebak en zie of alles het nog doet.:)

Jah ook een mooie ben je :p. Start straks mn PC niet op..

Maar zal eens even verhuizen (naar een plekkie waar ik makelijk bijkom, D-root ofzo ;)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan