Boot.ini verdwenen na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Hallo,

ik heb 2 harde schijven, C en D. Na een schone installatie op de C-schijf is mijn boot menu verdwenen (waarschijnlijk stond deze op de c-schijf).

Nu heb ik onderstaande boot.ini gemaakt en in c:\windows geplaatst, echter ik krijg nog steeds geen boot menu. Wat doe ik verkeerd?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Hoort ie wel in windows map thuis? niet in system32? dat is volgens mij da place 2 be voor dat soort bestanden

Beide fout, die staat in de root, in dit geval op de opstartschijf, maar dat kan zo te zien, de C: of de D: zijn.

2x pro voor het geval er eentje crasht of wat dan ook.

Ik zal de optie met repair eens proberen..

Alvast bedankt.

dan gebruik je toch gewoon ghost of iets dergelijks :)

2x pro voor het geval er eentje crasht of wat dan ook.

Ben het in principe nooit met iemand eens.:cool:

Maare, ik zet er ook altijd 2 op, bij "cliënten" van mij, als je geen 2e comp bij de hand hebt, kun je vanuit die tweede install, de eerste "repareren", wat sneller gaat dan via de cd/dvd speler met allerlei progjes die op cd/dvd's staan.
Zet daar wel de restore op max. voor een goed register, terug te vinden in de restore points, als snapshot, die meestal de oorzaak is, van de ellende.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan