boot.ini zichtbaar in c:

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijswalc

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
Berichten
22
Nadat ik de Knoppix-life cd eens had uitgeprobeerd staat het bestand BOOT.ini in de c: (windows xp home). Ik zou liever weer hebben dat ik het niet meer zie, want ik wil niet het risico lopen dat het bestand verwijderd kan worden

Hoe krijg ik dat weer voor elkaar?
 
rechtermuisknop op het bestand, eigenschappen kiezen, verborgen aanvinken.
 
Configuratiescherm\mapopties\weergave.

Groetjes,
Bennie
 
Het truucje van verbergen zal niet helpen, want ik moet enorm veel kunnen werken in verborgen mappen... Het enige wat ik zou moeten kunnen doen is hem ook de tab 'systeem' meegeven, want systeem+verborgen zorgt ervoor dat windows hem nog meer wegsteekt...
 
Ter informatie:
Boot.ini is puur een bestand dat gebruikt wordt door de Windows bootloader (= het menu voor het kiezen van een besturingssysteem dat je aan het begin van het opstarten van een pc ziet wanneer je meerdere keren windows hebt geinstalleerd).
Linux zal van dit bestand geen gebruik maken aangezien de bootloader van windows zijn instellingen uit boot.ini haalt en deze alleen maar de Fat en NTFS partitieformaten ondersteund.

Linux werkt (normaal gesproken) onder een ander Partitieformaten en kan daardoor geen gebruik maken van de boot.ini. De bootloaders van linux ondersteunen overigens wel windows. En of deze gebruik maken van de boot.ini is bij mij niet bekend. Maar zij zullen deze overigens nooit wijzigen (windows kan er niet goed tegen als dit verkeerd gebeurd :p)

De groeten,
Mark
 
bestand selecteren> eigenschppen> verbogen aanvinken> toepassen> ok en klaar is het :thumb:
 
Geplaatst door krugar
bestand selecteren> eigenschppen> verbogen aanvinken> toepassen> ok en klaar is het :thumb:
Zoals thijswalc al zij werkt dit niet aangezien hij verborgen bestanden wel wil kunnen zien.

Ik weet niet of je ook met meerdere gebruikers werkt want als ik je opmerkingen zo begrijp lijk jij mij wel iemand die niet zomaar rommelt met bestanden maar de pc ook wil afschermen voor mensen die dat wel doen.
Als het goed is kun je per gebruiker instellen of ze verborgen bestanden kunnen zien.

En inderdaad wanneer je ervoor zorgt dat je systeembestanden niet weergeeft is de boot.ini ook niet zichtbaar. De instelling om systeembestanden niet weer te geven is overigens wel aan te raden tenzij je echt weet wat je doet.

De groeten,
Mark
 
k wil inderdaad dit bestand afschermen van de rest van het gezin en van m'n eigen, want ik zit nog het meest te rommelen met de pc :p
 
bestand selecteren> eigenschppen> verbogen aanvinken> toepassen> ok en klaar is het :thumb:
dan is het bestand voor niemand meer te zien :)
 
k heb nu via attrib opnieuw ingesteld, ik zie ook nog boot.bed, is dat ook belangrijk voor windows???
 
Boot.bed zegt mij zo niets ik denk dat dit een back-up is die 1 of ander programma heeft gemaakt. Ik denk dat je hem het beste met rust kunt laten als je niet zeker weet wat het is.

De groeten,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan