boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
hey

ik heb een hele tijd terug wat zitten formatteren enz, maar heb toen hier en daar kleine foutjes gemaakt.

mijn computer denkt namelijk dat ik windows xp pro EN xp home geinstalleerd heb, wat niet het geval is...

nu vraagt hij mij altijd bij het opstarten om te kiezen, ik heb de tijd al op 0 gezet, maar nog zie ik het scherm altijd eventjes... nu was ik zo wat bij configuratiescherm aan het zoeken, zo kwam ik uit bij boot.ini

hier staat in:
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

nu is mijn vraag als ik die laatste regel mag verwijderen? omdat die windows er toch niet op staat...

Ja, de laatste regel kan je verwijderen. Wanneer je de Pro versie nog draait.

Hallo Lui,

Ik heb in eerste instantie hetzelfde gedaan maar heb tegelijkertijd de twee vinkje eronder weggehaald.
Nu start XP niet meer op In plaats gaat hij het systeem naar het scherm waar je mioet kiezen voor installatie, repair of exit
Hoe krijg ik de zaak weer aan de praat zonder weer te moeten formateren en installeren?

Maak in Kladblok een bestand met de volgende inhoud:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Sla deze op in de root van de C-schijf (waarbij je de originele versie overschrijft). Wel even zeker weten dat WinXP op de 1e partitie in de map WINDOWS staat .

Doe een systeemherstel. Plaats de datum zo, dat je ook weer een goed werkend besturingsysteem op je pc heb staan bij opstarten. Probeer dit als dat van Binary niet wil lukken. Succes.

Bedankt mensen voor de moeite maar:

Nieuwe boot.ini, als per voorbeeld, had ik al naar de C: gekopieerd geen resultaat.

Systeem herstel kan ik niet uitvoeren daar het uitgschakeld staat vanwege regelamtige ghost back-ups.

Back up zat zo vol van virussen dat ikbesloiten had 'n verse install te doen dus nu heb ik geen XP meer en kan dus ook niets terugzetten Of zie je dat anders?

Opstarten met bootdiskette met CDondersteuning en vervolgens de complete computer scannen op virussen en spyware en ander ongeregeld.
Tevens je boot.ini herstellen als aan gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan