Boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

fyrox

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Goedendag forum lezers.

Wanneer ik me pc opstart dan krijg je het bootmenu. Standaard staat hij op een foutieve XP installatie, ik moet dus 1 optie naar beneden. Maar het toetsenbord funtioneert dan niet. Hierdoor boot me XP niet op. Maar als ik in me bios wil (dmv de del toets in te drukken) dan werkt het toetsenbord wel. Maar in het bootmenu niet.. Iemand ideeen??

Mvg

Plaats je boot.ini eens hier.
En hoeveel partities heb je waar staat je besturingssysteem wat je wilt gebruiken.

Zou wel willen maar kan het niet. Ik kan geen andere optie kiezen in me menu omdat toetsenbord (toetsenbord werkt wel in de bios) niet werkt. En ik kom XP dus niet in. Ik heb 2 keuze's, de eerste is een foutieve en de 2e is wel goed. Maar die kan ik dus niet kiezen.

Wanneer het een USB toetsenbord is, zou het dan daaraan kunnen liggen?

het is een usb toetsenbord. Zou het dan helpen als ik een adapter gebruik en hem dan op de andere (weet zo de benaming niet) aansluit? Je weet wel, die naast de muis zit.

Ik geloof dat er dan een optie in je bios zit waarmee het toetsenbord ook voor het opstarten van windows te gebruiken is. Gebruik zelf nog een PS2 toetsenbord dus hoe dat precies zit weet ik niet.

Bios.

Bios (F2) > Advanced chipset setup.

USB KB/Mouse legacy.
3 Opties.

*Disabled.
*keyboard
*Keyb + mouse.

Keyb + Mouse aanklikken en bevestigen met F10.
Meschien lukt het nu wel!
Als dit niet werkt, dan terug naar oude instelling en weer bevestigen.

Post ook effe je boot.ini waar sigma om gevraagd heeft. Des te sneller kan je vraag opgelost worden :)

Boot.ini kun je vinden in c:\ Die kun je openen met bv kladblok. Plaats dan wat je ziet hier als bijlage. Lei zal je vast kunnen vertellen wat er weg moet zodat alleen je juiste xp versie opstart.

Als je boot.ini niet kunt vinden, dan in de verkenner extra aanklikken, mapopties, weergave, verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken. Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen moet NIET aangevinkt staan.

PS ik begrijp dat je nu niet in xp kunt komen. Weet eigenlijk niet of je vanuit DOS je boot.ini kunt lezen.:rolleyes:

Leen even een ps2 toetsenbord, log in en plaats je boot.ini dan

Het is opgelost. Hoe?

Ik heb mijn usb toetsen bord met een adapter in die andere poort gestopt. Vervolgens de 2 optie gekozen van het opstart menu. Toen in XP via msconfig de tweede optie als standaard gekozen. Vervolgens me toetsenbord weer in de usb rebooten en hopsa. Klaar !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan