Boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo,

Ik heb een laptop en zit 1 hardeschijf in. Verdeeld in C:\schijf 20 gb en D:\20 gb.

Op C:\ staat windows XP Home
Op D:\ Stond windows 2000 Prof.

Nu wil ik me boot.ini weer aanpassen omdat ik windows 2000 heb verwijderd.
Helaas lukt dat niet. Ik wil de regel waar windows 2000 staat wil ik verwijderd en dan weer opslaan. Helaas lukt het opslaan niet. Hij zegt dat het alleen lezen is en dat ik niet genoeg rechten heb. Terwijl ik Administrator ben en als enige die gebruikersnaam ook heeft. Ik heb geprobeerd windows xp in veilige modus op te starten en dan maar dat lukt ook niet. Kan hem niet onder de zelfde naam opslaan.

Wie weet waar dat aan ligt?

Met vriendelijke groet,

Pim

Probeer het eens via:

- Start
- Uitvoeren
- Intypen: msconfig
- Dan naar tabblad: boot.ini

je kunt wel gewoon xp opstarten?

hoe heb je windows 2000 verwijderd?

en waar pas je boot.ini aan?

probeer het eens zo;

start-uitvoeren-msconfig-boot.ini

en kijk of je hem daar wel uitkan zetten.

srry was aan het typen. maar in iedersgeval volg de tip van moderator maar op.:thumb:

Moet er voor XP zo uit zien.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

En Professional ve anderen naar Home

Laatst bewerkt:
Wat ook werkt is.

Rechtermuisknop op Deze Computer
Eigenschappen
Tabblad Geavanceerd
Dan de laatste knop Instellingen (Bij Startup and Revovery) Heb engels versie.
Dan Edit knop

Dan kun je hem wel opslaan.

Allen methodes die werken (denk ik, nooit zelf geprobeerd) maar het antwoord op de vraag van de ts: Het bestand boot.ini is standaard ingesteld op "Alleen lezen" om perongeluk verwijderen/wijzigen te verhinderen. dit geld ook voor de administrator.

Als je een rechtermuisknop op het bestand doet en dan naar eigenschappen gaat zul je zien dat op het eerste tabblad het vinkje "Alleen lezen"/"Read only" aangevinkt staat. vink die uit en klik op ok. Daarna zul je het bestand wel kunnen aanpassen en opslaan.

Allen methodes die werken (denk ik, nooit zelf geprobeerd) maar het antwoord op de vraag van de ts: Het bestand boot.ini is standaard ingesteld op "Alleen lezen" om perongeluk verwijderen/wijzigen te verhinderen. dit geld ook voor de administrator.

Als je een rechtermuisknop op het bestand doet en dan naar eigenschappen gaat zul je zien dat op het eerste tabblad het vinkje "Alleen lezen"/"Read only" aangevinkt staat. vink die uit en klik op ok. Daarna zul je het bestand wel kunnen aanpassen en opslaan.

Daarom als je het via onderstaand stappen doet heb je dat probleem niet en kun je heb gewoon opslaan.

Rechtermuisknop op Deze Computer
Eigenschappen
Tabblad Geavanceerd
Dan de laatste knop Instellingen (Bij Startup and Revovery) Heb engels versie.
Dan Edit knop

Dan kun je hem wel opslaan.

zoals ik begon: "Allen methodes die werken" maar naar mijn mening vroeg ts ook naar de oorzaak. Daarom mijn post

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan