boot ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Met msconfig kan je je boot.ini aanpassen, de originele of de aangepaste.
Nu heb ik een dualboot systeem. XP en Vista. Houdt dat in dat je dat schermpje wat je krijgt als je de opc opstart, dat je dat uit kan zetten? Of heb ik dat mis ?

dat heb je het voor een deel wel en niet.

je kan het uitschakelen, door boot.ini aan te passen (hier een van de dikgedrukte lijnen
te wissen) Óf de timeout=3 te veranderen in timeout=1 of zoiets wat veel kleiner is dan het vorige nummer

(dit is het nu)
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows Vista" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot

(of zoiets dat hier op lijkt..)

ik denk niet dat je het snapt
maar als je een van die lijnen wist, dan start ie nog maar 1 besturingssysteem op (ik zal dan eerst de hele bestand kopieëren en plakken in een bestandje zoals boot-backup.txt)

diamondo25

Laatst bewerkt:
Met msconfig kan je je boot.ini aanpassen, de originele of de aangepaste.
Nu heb ik een dualboot systeem. XP en Vista. Houdt dat in dat je dat schermpje wat je krijgt als je de opc opstart, dat je dat uit kan zetten? Of heb ik dat mis ?
Je kunt dit inderdaad naar smaak aanpassen.
Ga ook eens naar Systeemeigenschappen onder tabblad Geavanceerd.
Onder de knop Instellingen kun je nog verschillende dingen instellen.
Dat geldt ook voor Vista.

attachment.php

Bijlagen

• Opstartinstellingen.gif
    Opstartinstellingen.gif
    22 KB · Weergaven: 59
Helemaal goud ! :D :thumb: :)
Dank jullie wel.
Draadje kan nog niet dicht.
Morgen even uitproberen, ik ben net terug. :p

Wat wil je eigenlijk precies? Doorstarten naar Vista? Dan zul je in die regel ook "noguiboot"moeten schrappen lijkt me.
Maar die dualboot is toch juist ingesteld om je de kans te geven om altijd terug te kunnen vallen op XP in geval van nood?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan