boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryanwilms

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
hallo allemaal

sinds kort heb ik een probleempje met mijn oude maar vooralsnog goede laptop.
als ik hem aanzet laat hij zien dat er een ongeldige boot.ini is.
nu heb ik de harde schijf aan een andere computer gehangen en een schijfcheck uitgevoerd, geen fouten of zoiets.
en nu komt het: waar kan ik mijn boot.ini vinden??

alvast bedankt

En als je je windows-cd in je pc stopt, en herstel uitvoert? (of repareren)

hallo allemaal

sinds kort heb ik een probleempje met mijn oude maar vooralsnog goede laptop.
als ik hem aanzet laat hij zien dat er een ongeldige boot.ini is.
nu heb ik de harde schijf aan een andere computer gehangen en een schijfcheck uitgevoerd, geen fouten of zoiets.
en nu komt het: waar kan ik mijn boot.ini vinden??

alvast bedankt
Twee dingen: je zal je óók af moeten vragen waaróm die .ini ongeldig is. Het is leuk dat je boot.ini kunt zien (komt zo), maar daarmee is je probleem nog niet opgelost. M.a.w. wát is er aan die pv veranderd waardoor de boot.ini ongeldig is geworden. Daarbij moet je bijv. denken aan veranderde partities / meerdere Windows op één systeem hetgeen veranderd is / een 2e schijf die geplaatst is, of juist verwijderd.

'De boot.ini maak je zichtbaar door in de verkenner naar map opties te gaan en daar het vinkje weg te halen bij 'verborgen mappen en bestanden verbergen' Je moet rechtstreeks op de (root van de) schijf zijn, niet op een submap.

En als je je windows-cd in je pc stopt, en herstel uitvoert? (of repareren)
Waarom zou je heel windows willen repareren als alleen de boot.ini één of meer woorden bevat die veranderd moeten worden?

Laatst bewerkt:
Ja, da's goed mogelijk maar ik denk dat topicstarter er wellicht iets meer bij gebaat is te weten wát er in de boot.ini staat en waardóór het probleem is ontstaan. Dat zal mogelijk kunnen voorkomen dat het zich (snel) weer gaat voordoen.

ja klopt wat pasja zegt

aleen snap ik het niet waar moet ik heen om het boot.ini te vinden??:confused:

Ja, da's goed mogelijk maar ik denk dat topicstarter er wellicht iets meer bij gebaat is te weten wát er in de boot.ini staat en waardóór het probleem is ontstaan. Dat zal mogelijk kunnen voorkomen dat het zich (snel) weer gaat voordoen.

Oké ;)

ja klopt wat pasja zegt

aleen snap ik het niet waar moet ik heen om het boot.ini te vinden??:confused:

In de root van die schijf ( C:\ )
dus niet in C:\windows of C:\program files, maar gewoon rechtstreeks op C:\ (alleen zal die schijf geen C meer heten als je 'm in een andere pc hebt hangen)

Laatst bewerkt:
Enige uitleg over de melding "Ongeldige Boot.ini ".

http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

Onder Oorzaak:
Dit probleem kan optreden als het bestand Boot.ini ontbreekt, beschadigd is of onjuiste vermeldingen bevat.
Hier is uit op te maken,dat het bestand boot.ini evengoed beschadigd kan zijn,ook al staan er de juiste vermeldingen er in.

De boot.ini is een z.g.n. opstartbestand,evenals de NTLDR en de NTDETECT.COM

Deze bestanden staan in de fixntldr.iso,welke op de onderstaande site is op te halen.

http://www.tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Directe download:
http://www.tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Je weet hoe een iso-file te branden?Het zip-bestand uitpakken en de iso als image branden,dus de iso niet uitpakken of slepen in het brandprogramma.

Schijf terug in de laptop en die,met de CD er in,opstarten.

Wellicht dien je de opstartvolgorde in het bios aan te passen,de CDRom moet voor de hardeschijf staan.

Je krijgt nu een 10 keuze menu te zien,probeer met een van deze mogelijkheden door te starten.

Greetz

ik ga even kijken

laat nog wel even horen

Laatst bewerkt:
Ondertussen groeit bij mij de nieuwsgierigheid wát er nu precies in je boot.ini staat?

Laatst bewerkt:
Bij mij ook en als het lukt om met de fixntldr.iso op te starten,is bryanwilms daar zo achter.

Verder is dit een mooie manier,om corrupte opstartbestanden te omzeilen en te zien of er mogelijk nog andere foutmeldingen komen ;)

Greetz

hallo

leuk hoor die download maar hij is maar 500 kb en uitgepakt 2.06 mb:rolleyes: klopt dat wel??

Laatst bewerkt:
540kB (553.937 bytes) om 2.06MB (2.162.688 bytes) om precies te zijn.

Dat klopt,die 3 opstarbestanden zijn niet zo groot ;)

Greetz

geprobeerd maar alle tien zorgen er niet voor dat mijn laptopje weer opstart
bij nummer 1 gaf ie leeg beeld en bij negen een melding iets zoals dit
: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)

ik heb gekeken zoals pasja zegt maar daar is geen boot.ini te vinden

Laatst bewerkt:
ben blijven zoeken naar de boot.ini maar niets gevonden ook die cd leverde geen resultaat
iemand nog ideetjes???:(:(:(

Ja mijn idee zou nu zijn dat er mogelijk helemaal géén boot.ini is bij jou.

Dit is een voorbeeld van een standaard boot.ini. Je zou 'm voor de grap eens kunnen overnemen in de kladblok en 'm saven als boot.ini op c:\

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Check vooraf of je idd.

Microsoft Professional hebt,
of je maar 1 (schijf)partitie hebt waarop die Windows staat.
Zo nee, dan de kreten veranderen naar jouw situatie.

Zo ja, dan kun je de boot.ini hierboven zo overnemen en saven op de hdd.
Mogelijk zelfs dat je systeem bij het opslaan al begint te gillen dát er een boot.ini bestaat en of deze overschreven moet worden? Zo ja, dan uiteraard niet overschrijven maar even kijken waarnaar het 'path' leidt. Dán weet je gelijk waar die boot.ini nu eindelijk staat.

Laatst bewerkt:
Ja mijn idee zou nu zijn dat er mogelijk helemaal géén boot.ini is bij jou.
Wellicht moeten de verborgen bestanden nog zichtbaar gemaakt worden.

Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave,haal het vinkje weg bij

"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)"

"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

Verder heb ik net getest,door de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM enBOOT.INI te hernoemen door er een letter vanaf te halen,dat ik toch Windows kon opstarten met de fixntldr bestanden op iso.

Dus het probleem moet iets anders zijn,waardoor bryanwilms de laptop niet kan opstarten.

Benieuwd of de boot.ini zichtbaar wordt na het zichtbaar maken van de verborgen bestanden ;)

Greetz

Dit station zijn we wellicht al gepasseerd. Zie 17 september bericht van 11.17 uur.

'De boot.ini maak je zichtbaar door in de verkenner naar map opties te gaan en daar het vinkje weg te halen bij 'verborgen mappen en bestanden verbergen'
Dit is niet voldoende,vinkje bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" moet weg en bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" ook,maar dit laatste is meer voor de duidelijkheid.

Overigens geef ik gelijk toe,dat ik er overheen gelezen heb dat jij er al een opmerking over gemaakt had ;)

Lastig die wat langer lopende topics :D

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan