boot menu????

• Onderwerp starter Onderwerp starter adje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Na het aanbrengen van een tweede harde schijf op mijn 2e ide poort als master,heb ik d.m.v. de win xp cd partities aangemaakt op deze nieuwe harde schijf,dat ging allemaal goed,alleen win xp is ook op mijn 2 nieuwe harddisk win xp gaan installeren, (waarschijnlijk door me eigen fout maar ja........)en dat was nou net niet de bedoeling.
Nu gaat het tijdens het opstarten van mijn pc fout,hij komt met een melding met de vraag welke besturingssyteem ik wil gebruiken (de oude xp op mijn oude harde schijf,of de net ginstalleerde xp op mijn nieuwe harde schijf?)met andere woorden ik heb een soort dualboot gekregen.
Her formateren van mijn nieuwe harddisk haalt niet uit,de pc blijft met deze vraag komen,mijn vraag is hoe kan ik dit uitzetten cq herstellen,dat hij niet meer terug komt met deze dualboot,en gewoon weer opstart vanaf mijn eerste harddisk waar hij altijd opstartte

Je moet met Fdisk de 2e harde schijf indelen.

Eerst formateren en dan indelen.

Lees dit maar eens door.

Hier staat het een en ander.

Ook een link naar uitleg over Fdisk.

Met FDISk heeft het niets te maken. Je moet Boot.ini aanpassen: eigenschappen van deze computer\geavanceerd\instellingen (opstart- en herstelinstellingen). Bovenin kan je aangeven met welk OS standaard gestart moet worden. Je kan ook de regel naar de tweede OS verwijderen. Klik op bewerken.

Groetjes,
Bennie

precies bennie,dat is wat ik zocht,dat het niets te maken had met f-disk wist ik al.
inderdaad boot.ini bewerkt en huppa hij doet het weer!!!!!!!!!!

THANKS!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan