boot mgr compressed

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno041173

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
2
Na diverse meldingen dat mijn harde schijf van mijn Acer netbook one vol zou zijn (er staat amper wat op (?)). Heb ik getracht e.e.a. te comprimeren om meer schijfruimte te verkrijgen. Dit was blijkbaar niet zo'n handige zet. Hij geeft nu de melding "boot mgr is compressed, press ctrl+alt+del to restart. Deze melding blijft ie geven.

Hoe kan ik deze handeling herstellen?:eek:
 
je zou een systeem herstel kunnen proberen
oh nee dat zal wel niet gaan
probeer dan met de win cd erin een repair te doen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben qua instellingen etc best wel een nono. Hoe herstel ik mijn systeem stapsgewijs. Ik dien win vanaf een stick te draaien omdat ik geen cdspeler heb.

Groeten,

Arno
 
Laatst bewerkt:
bootmgr is compressed

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een Compaq mini zonder cd-drive. Ik krijg sinds vanmorgen de melding bootmgr is compressed. Nu heb ik deze melding opgezocht en overal zeggen ze dat ik een recovery moet uitvoeren, maar ik heb geen cd-drive en kan dat dus niet doen. Wat is de volgende oplossing voor mij??
 
bootmgr is compressed

ben nop dezelfde manier als Arno... in de problemen geraakt: bootmgr is compressed, press ctrl+alt+del en daar kom je niet uit.
Al veel geprobeerd, ook uit andere discussies op andere forums, maar niets lukt.
Ge-boot met windows7 installatiedisk (eerst na F2 tijdens opstart in de BIOS aangegeven dat geboot moet worden vanaf cd/dvd station) ; keuze uit 2 opties: installeren windows7 en repareren. Natuurlijk eerst laatste geprobeerd, maar dit biedt geen oplossing (misschien wel als je een volledige image backup hebt liggen , maar wie heeft dat; gewone back-up die ik wel had, is niet voldoende). Fixmbr via de command prompt is ook een eindeloze cirkel, want er wordt niets gefixed. Toen maar windows opnieuw geinstalleerd (kan alleen als totale schone installatie, dus alle settings en installaties weg, wel files naar windows.old, want als je upgrade probeert, kan het niet vanaf de disk, die moet er eerst uit en normaal opstarten en dat laatste lukt nu juist niet! ) Na hele installatie proces komt er een laatste restart en jawel, de melding bootmgr is compressed etc. Ik denk dat alleen het juiste DOS command in de reparatiemodus mij kan helpen, maar welk command is dat. Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom.
 
Hoi !

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor reparatie, kiezen voor command-prompt.

Daar trommel je de volgende commando's in, alle gevolgd door ENTER;

bootrec /fixmbr

bootrec /rebuildbcd

bootrec /fixboot

Exit, en je PC zal weer opstarten.

http://support.microsoft.com/kb/927392/nl

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
bootmgr is compressed

Hoi,

helemaal gelukt ! Bedankt.
Met zoeken via Microsoft was ik waarschijnlijk nooit op de pagina van de opgegeven link terechtgekomen, want dat gaat allemaal over Vista en ik kom van XP en zit nu dus op 7.

Hans
 
Hoi !


Graag gedaan, hoor.

Greetz,

Harry.
 
Dit heb ik al eerder gehad, en het kwam er op neer dat ik bij de eigenschappen van mijn C:\ schijf de optie 'Station comprimeren om schijfruimte te besparen' had aangekruist.
Niet doen, dus.
 
nog een klant met dit probleem

heeft het ook zin met win portable via usb?
ik heb geen cd van windows 7
of is er een andere manier?

ps:
ik heb dat hokje aangevinkt en daarna weer uitgevinkt en toch krijg ik dat error te zien...
 
heb het net ingevoerd en hij is nu zijn geheugen aan het controleren dus het zal wel goed zijn gegaan

ik had idd ook dat hokje aangevinkt omdat dit op mijn xp ook altijd al aangevinkt staat dus maar niet meer doen
 
Mogerlijke oplossing

komt mijn niet bekent voor, ik heb gewoon maar ik heb gewoon de windows instalatie van windows 7 eropgeknalt(geboot van USB), en dan eerst geprobeerd windows te herstellen, dat lukte niet(dat gedoe van Harry snor) dat werkte niet, ik heb wi n geinstalleerd op de C schijf(heb oude win op D staan) en na de eerste keer opnieuw opstarten gewoon de oude windows 7 gebruikt, want die start die dan gewoon omdat die dan automatisch de boot olledig zal repairen dius is het probleem ook opgelost

ik kon om eenofanderereden noiet vanaf usb booten:shocked:

maar bij mij is alles al weken geleeje opgelost:cool:

maar iedereen togch bedankt voor de ideeioos:)
 
Harry Supersnor

Beste Harry

Ik had hetzelfde probleem , en toen ging mijn vriendin surfen en kwam op jouw oplossing en die werkte perfect.

Harstikke bedankt.:cool:
 
Hoi !

Nogmaals: graag gedaan, hoor !

Greetz,

Harry.
 
Zal het topic maar op slot en opgelost zetten, de vraag is inmiddels naar tevredenheid beantwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan