"Boot" Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

akkie7

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
IK heb net met succes windows ME geïnstalleerd. Alle drivers en stuurprogramma's werken weer snel en optimaal echter het opstarten is een propleem.

Telkens wanneer ik mijn computer opstart wil hij hem opstarten vanaf de cd-rom.

Ik heb in de bios al verschillende opties geprobeerd, zoals boot sequenses veranderd, te beginnen met HDD en dan CD-Rom en dan Floppy. Ook heb ik de cd-rom optie al eens eruit gehaald maar hij blijft vragen naar de cd-rom. Als ik deze er dan in gedaan heb en ik start hem op dan kan ik kiezen uit opstarten vanaf cd-rom of HDD. Dan kies ik HDD en alles loopt en gaat goed!

Waarom wil de computer nu opeens altijd van cd-rom opstarten? Kan ik dat ergens veranderen in software of opstartinstelling of bios instelling?

Please help!!

Vriendelijke groet van mij!!

Dus in 't bios heb je ingestelt:
HD - Diskettestation

(of iets dergelijks, in ieder geval geen CD-rom)

// hmm, en wat gebeurt er als je die bootvolgorde hebt aangepast, en je ook de CD uit je cdrom-speler hebt gedaan.
(eventueel: wat voor melding komt er?

Alle opties gehad

Heb alle opties in de bios eigelijk wel geprobeerd.

Heb zelfs alle boot opties disabled en alleen de HDD aan laten staan! Dan nog krijg je dit:

DISK BOOT FAILLURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Als je de floppy en/of cd-rom wel in de bios opstart aanzet krijg je hetzelfde bericht met dit er nog voor:

Boot from ATAPI CD-ROM: DISK BOOT FAILLURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Ik snap er niets van, in mijn andere computer staat de boot sequense hetzelfde ingesteld en daar geen problemen!

Het gaat ook alleen maar om het opstart menu. Als ik de WIN ME Cd-rom erin heb gedaan en op enter druk krijg ik dus de twee opties om op te starten. Dan haal ik de cd-rom eruit en kies voor opstarten van de harde schijf en dat is geen probleem!

AARRRGGGG!!!!

heb je ook de gegevens opgeslagen in den bios ,als je ze hebt veranderd bij mij is dat f10

neem eens 1 boot diskette

Allemaal al geprobeerd, alles ook netjes met f10 opgeslagen, geen verbetering gehad.

Kan het een soort boot virus zijn? En zo ja, hoe kan ik er achterkomen wat het is en hoe kan ik dat dan verwijderen?

Ik weet niet of Windows Me een boot.ini kent, is dit wel het geval dan zou je de boot.ini aan kunnen passen door de verwijzing naar de ME-cd er uit te halen. Zoek je pc eens af op ini files.

bedankt voor de tip maar helaas, ik heb geen boot.ini bestand. Ik weet ook niet welk bestand voor de "boot" van ME zorgd.

Ik dacht zelf nog misschien dat het aan het autoexec.bat bestand zou kunnen liggen maar ik weet eerlijk gezegd niet wat daar in hoort te staan. In de mijne staat dit:

SET COMSPEC=C:\WINDOWS\COMMAND.COM
SET windir=C:\WINDOWS
SET winbootdir=C:\WINDOWS
SET PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND
SET PROMPT=$p$g
SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
SET TMP=C:\WINDOWS\TEMP

Misschien heeft hier iemand wat aan. Een aanrdige andere ME gebruiker zou het miscchien even met zijn eigen willen vergelijken??

C:\>SET windir=C:\WINDOWS

C:\>SET winbootdir=C:\WINDOWS

C:\>SET COMSPEC=C:\WINDOWS\COMMAND.COM

C:\>SET PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND

C:\>SET PROMPT=$p$g

C:\>SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP

C:\>SET TMP=C:\WINDOWS\TEMP

C:\>

Succes,
een "aardige" ME-er

P.S. ik heb een (nog) originele OEM-versie van ME; weet niet of dat wat uitmaakt, maar ik zeg het er maar even bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan