Boot probleem/lock? Onverklaarbare beepcodes...

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Beste Helpmijers,

Ik heb hier een probleempje met en oude VL400 machine van Compaq.
De machine heeft een tijd in de kast gestaan, omdat ik een laptop uit dit tijdperk in mijn bezit had.
De laptop is nu stuk en in ben nu dus even afhankelijk van de Compaq.
(geen geld voor iets nieuws)

Ik heb voor een ander systeem laatst wat geheugen uit dit systeem gehaald en ik heb de videokaart voor iets anders gebruikt, maar diezelfde videokaart en reepjes geheugen heb ik gisteravond weer terug geplaatst in de veronderstelling dat ik gewoon weer verder kon werken op deze machine.

Jammer genoeg is dit niet het geval.
De machine geeft geen video bij het opstarten, het LEDje met het slotje licht op (heb ik nog nooit eerder gezien) en hij geeft na zo'n 15 seconden een rara serie beepcodes die ook niet op het internet te vinden zijn.

Ik heb alles al zo'n 10 keer nagelopen om er zeker van te zijn dat ik niet iets vergeet:
Alles losgehaald en de machine van binnen opnieuw bekabeld,
geheugen meerdere malen gechecked en zelfs vervangen voor andere reepjes,
ik heb het moederbord laten resetten (batterij en voeding eraf) en ik heb
ge�xperimenteerd met het mini switchpaneeltje op het moederbord (kan ik geen plaatje of documentatie van vinden, maar er staat op het moederbord beschreven wat de 5 schuifjes doen), maar dit blijkt het allemaal niet te zijn.

Ik heb zo'n vermoede dat de machine in en of andere lock zit, maar ik weet niet hoe ik hem daar uit krijg.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Bij voorbaat dank :thumb:,

Karim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan