Boot probleem: windows/system32/config/system...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Gekend probleem: bestand beschadigd of ontbreekt.
gegoocheld, op fiorum gezocht...
Al diverse mogelijkheden uitgeprobeerd.
Herstelconsole..."R", daarna 1:C/Windows...enz
Na het uitvoeren van een "exit" zie ik een zwart scherm met twee mogelijkheden: setup en windows starten (iets dergelijks) als windows starten klik start de computer normaal op en is het probleem opgelost.

Maar telkens als ik opstart krijg ik opnieuw " windows/system32/config/system"
en moet ik opnieuw...herstelconsole... enz...

Nog iets: als ik in herstelconsole letters/cijfers wil aanvullen zit ik met een querty klavier, hoe los ik dat op naar azerty ?

Weet het niet juist.
Mogelijk XP verkeerd afgesloten en ook nog een nieuwe canon printer geïnstalleerd...

Lekker duidelijk...ik krijg nu wel ineens de mogelijkheid om na F8 tussen diverse megelijkheden te kiezen om in veilige modus te starten of nog...Dit mogelijk sinds te printer is verwijderd...

Sorry, maar snap helemaal niets van je verhaal..........

Na het uitvoeren van een "exit" zie ik een zwart scherm met twee mogelijkheden: setup en windows starten (iets dergelijks) als windows starten klik start de computer normaal op en is het probleem opgelost.

voor dit probleem moet je even rond kijken in de eigenschappen van deze computer....daar kan je dan kiezen van welke je standaard opstart... als je daar dan die setup verwijderd of instelt dat je van die xp installatie opstart dan moet het klaar zijn...volgens mij Zo uit mijn hoofd....rechtermuis op deze comp>tabblad geavanceerd>opstart en herstel instellingen >daar je standaar besturingssysteem kiezen en daaronder de optie lijst met besturingssystemen uitzetten.

hoop dat het helpt

Sorry voorde erg late reactie...in feite gaat om de computer van een kennis die niet naast de deur woont

Het probleem raakt niet "compleet" opgelost. Ik ben nog steeds genoodzaakt om te kiezen tussen twee mogelijkheden, waarvan de eerste (dus niet de "setuo" onmiddellijk windows opstart...en het probleem omzeild.

Toch bedankt voor jouw hulp.

voor dit probleem moet je even rond kijken in de eigenschappen van deze computer....daar kan je dan kiezen van welke je standaard opstart... als je daar dan die setup verwijderd of instelt dat je van die xp installatie opstart dan moet het klaar zijn...volgens mij Zo uit mijn hoofd....rechtermuis op deze comp>tabblad geavanceerd>opstart en herstel instellingen >daar je standaar besturingssysteem kiezen en daaronder de optie lijst met besturingssystemen uitzetten.

hoop dat het helpt

heb je dit al gedaan want daar kan je dus namelijk die dingen uitzetten

Na het volgen van jouw input...probleem opgelost.

Alleszins nen serieuze "bedankt".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan