Boot problemen, door USB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrjelle88

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Goeiemiddag,

Ik heb een probleem met mijn PC dat ik al best een tijd heb. Eerst negeerde ik het maar het word nu wel heel vervelend. Wanneer ik de PC start krijg ik het scherm te zien dat ik in de bijlage heb. Dat komt na het scherm van press del voor bios enzo. De PC gaat dan na 15 sec. uit, tegenwoordig doe ik dat zelf want dat scheelt tijd. Zet ik hem dan weer aan dan start hij windows en krijg ik dat scherm niet. De volgende keer dat ik mijn PC start doet ie het echter wel weer.

In het scherm staat iets over USB, dus wie weet heeft het daar iets mee te maken. Weet iemand een oplossing?

Verder doen de USB poorten op mijn moederbord het wel, maar die van mijn kast en mijn aerocool touch-2000 niet. Dat is altijd al zo geweest. Is het moederbord dan kapot?

Alvast bedankt,
Jelle

Bijlagen

• 100_0159.jpg
    100_0159.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 51
Probeer eens alle USB-apparaten te verwijderen, werkt het dan wel?

Groet,

Staat er eigenlijk duidelijk in: Over (een van) de USB poorten wordt nu te veel stroom afgenomen.
Kan bijv. zijn dat er kortsluiting is in die USB poort (of in het apparaat dat aan die USB poort hangt).

Tip van de voorganger zou ik zeker proberen: Even helemaal niets aangesloten hebben en kijken of de melding dan wegblijft. Dan selectief weer USB apparaten aansluiten totdat duidelijk is welke USB poort (en/of apparaat dat aan die USB poort hangt) de schuldige(n) is.

Tijs.

Bedankt, ik begreep het bericht niet dat de PC gaf.
Ik zal het proberen.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft dit niet gewerkt. De PC geeft nog altijd dezelfde foutmelding, en daarnaast zegt hij dat er geen keyboard aangesloten is, maar da's logisch.

Weet iemand nog andere dingen waar het aan kan liggen? Ik had van de USB poorten die niet op het moederbord zitten (die het overigens nooit gedaan hebben met dit moederbord) de stekkertjes uit het moederbord gehaald, dus daar ligt het niet aan.

Geen idee. Misschien eens de Bios-waarden terugzetten naar fabriekswaarden.
Andere mogelijkheid is het verwijderen van de voedingskabel en dan herhaaldelijk de aan-uit knop indrukken (een keer of 12). Daarna de voedingskabel weer terugplaatsen en kijken of de melding wegblijft.
Levert dat allemaal niets op, dan lijkt me het moederbord kapot.

Tijs.

Niks lijkt te werken, helaas. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het moederbord kapot is, ik heb namelijk geen zin om hem weer uit elkaar te halen en dan opnieuw te bouwen. Toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan