boot repareren

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie kan mij helpen met het vlg. probleem. Sinds gisteren is er iets fout gegaan met mijn XP mediacenter.
Als ik de computer opstart blijft hij hangen, start niet automatisch door.
Er staat dan op het scherm
Boor error B00
P* id 07
P1 id 07
P2 id 00
P3 id 00
Ik moet dan zelf kiezen voor 0
Daarna start hij gewoon door en kan ik alles weer normaal uitvoeren.
Er is dus duidelijk in de boot sector iets verkeerd.
Als ik naar msconfig ga en kies voor alle opstartpaden controleren komen er geen foutmeldingen.
Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Dank voor de moeite

Wie kan mij helpen met het vlg. probleem. Sinds gisteren is er iets fout gegaan met mijn XP mediacenter.
Als ik de computer opstart blijft hij hangen, start niet automatisch door.
Er staat dan op het scherm
Boor error B00
P* id 07
P1 id 07
P2 id 00
P3 id 00
Ik moet dan zelf kiezen voor 0
Daarna start hij gewoon door en kan ik alles weer normaal uitvoeren.
Er is dus duidelijk in de boot sector iets verkeerd.
Als ik naar msconfig ga en kies voor alle opstartpaden controleren komen er geen foutmeldingen.
Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Dank voor de moeite

doe als eerste de xp/vista cd/dvd erin en dan opstarten van dvd/cd als hij klaar is met laden kies bij xp setup voor recovery comsole als je eenmaal in de command promt ben kies voor fixboot en dan op ja drukken dan gaat tie een nieuwe bootsector installeren tijd 1 sec bij vista installatie scherm kies start-up repair

hier een aantal printscreens

van windows vista pe setup

bij Start-Up reapiar dat is bij mij dus dat het bij mij in orde is maar bij jou zal hij wel wat anders zeggen

Bijlagen

• Windows is loading files.JPG
    Windows is loading files.JPG
    12,1 KB · Weergaven: 53
  • Windows vista language choice.JPG
    Windows vista language choice.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 57
  • setup menu.JPG
    setup menu.JPG
    35,3 KB · Weergaven: 50
  • recovery opties.JPG
    recovery opties.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 70
  • start-up repair.JPG
    start-up repair.JPG
    35,5 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
bedankt

Bedankt maar ik heb win XP mediacenter en krijg dus deze schermpjes niet.
Het zou wel een oplossing kunnen zijn. Ik heb ook al getracht herstelpunten terug te zetten, maar de opstart bleef fout gaan.
Dat werkte dus niet. Mogelijk zijn er meer mensen die een oplossing hebben.
Toch bedankt voor de moeite .
Gr. ria

Bedankt maar ik heb win XP mediacenter en krijg dus deze schermpjes niet.
Het zou wel een oplossing kunnen zijn. Ik heb ook al getracht herstelpunten terug te zetten, maar de opstart bleef fout gaan.
Dat werkte dus niet. Mogelijk zijn er meer mensen die een oplossing hebben.
Toch bedankt voor de moeite .
Gr. ria

Heb je wel een Recovery Restore dvd/cd???

ja, maar dat is het laatste wat ik wil gaan doen.
Ik kan ook altijd nog een ghost terugzetten. Maar wil liever eerst proberen of ik de opstartsector kan repareren.

je kunt een windows xp cd/dvd in je pc doen, daarna de pc opnieuw opstarten en als tijdens de opstart er niet in beeld verschijnt "druk op een willekeurige toets om vanaf de cd te starten"dan moet je eerst in je bios (meestal functietoets F2 tijdens het opstarten indrukken) de opstartboot veranderen.
Eerst vanaf cd starten.....etc. Dan weer opnieuw opstarten op bv. de spatiebalk drukken als het bericht verschijnt en dan afwachten tot het scherm installeren of repareren(blauw) in beeld komt. Uiteraard kies je dan voor repareren xp etc......daarna kom je in een (lijkt op)dos scherm met hierin de vraag welk os je wilt repareren. Meestal is dit 1......dan enter en dan vraagt je pc om een wachtwoord. Meestal is dit niet ingesteld en kun je met enter verder.......dan type je fixboot en wordt de opstartsectie vervangen door een nieuwe. Als dit niet meteen lukt kun je eerst chkdsk doen en vervolgens herstellen en daarna weer fixboot....Als dit allemaal niet mogelijk is, ben ik er bang voor dat je opnieuw moet installeren of in jouw geval je ghost gebruiken...s6:cool:

boot repareren.

heb je gebruiksaanwijzing uitgeprint en precies zo gedaan. En... het heeft gewerkt.
bedankt. Het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan