Boot scherm wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen,
Ik heb een vraag over het opstarten van mijn computer.
Het volgende is er aan de hand. Ik heb op mijn eerste (C schijf ) XP home edition staan.
Op de tweede HD ( D schijf) heb ik XP Prof geinstalleerd.
Nu krijg ik dus tijdens het booten de mogelijkheid om een keuze te maken tijdens het opstarten tussen XP home en XP prof. Nu is mijn vraag de volgende:kan ik de volgorde waarin dat aangegeven staat en geselekteerd is ook veranderen?
In mijn geval staat Xp home bovenaan en er onder XP prof, maar xp prof staat altijd geselekteerd en wanneer ik dan op enter klik wordt dus Xp prof opgestart .
Mijn vraag is dus kan ik dit ook veranderen zodat XP home tijdens de boot keuze is geselekteerd en dus in feite direct opstart wanneer ik enter doe of na het aantal seconden dat er staat opstart.
Ik vraag dit omdat mijn vrouw ook een enkele keer achter mijn computer zit en zij niet begrijpt wat ze met het bootscherm moet doen en dus telkens in XP prof terecht komt,terwijl zij in XP home op moet starten.
Vr.gr. B.Kat.

Ga naar eigenschappen van deze computer\Geavanceerd\opstart- en herstellingen (instellingen). Het standaardbesturingssysteem kan je daar aanpassen. Zie plaatje.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• opstartvolgordexp.jpg
    opstartvolgordexp.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 131
Geen probleem. Ga naar start/settings/control panel, en klik daar op system. Klik dan op het tabblad advanced. Klik daar op de knop startup and recovery. Daar vind je bovenaan de lijst waaruit je de geinstalleerde besturingsystemen kan kiezen. Kies het systeem waarmee je standaard wil opstarten, wijzig eventueel de tijd dat je het keuzemenu te zien wil krijgen en klik op ok. Bij de volgende keer opstarten moet het geselecteerde besturingsysteem bovenaan in de lijst staan en na de wachttijd van het keuzemenu opstarten.

Bootscherm wijzigen.

Bennie en Hangmat,
Bedankt voor de snelle servise. Het werkt. Was maar een kleinigheid maar je moet maar weten waar je het zoeken moet.
Nogmaals bedankt.
B.Kat,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan