boot screen wijzigen in windows inplaats van kubutu,s grub loader

Status
Niet open voor verdere reacties.

aloew

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
hoi

ik heb een probleem

ik wou kubuntu op een 2e harde schijf installeren dat is allemaal goed gegaan

ik heb dit geïnstalleerd om een laptop van een vriend van mij weer draaiende te krijgen

omdat deze uitvalt onder het installeren van windows of ubutun of kubuntu

onder memtest valt deze laptop ook uit dus echt een hopeloos geval

het zal waarschijnlijk een hitte probleem zijn van zijn laptop

maar als ik nu die harde schijf verwijder uit mijn eigen laptop krijg ik deze error :

ERROR NO SUCH DEVICE dan heel veel getallen en dan grub rescue

ik weet dat het te maken heeft met het probleem dat hij in plaats van de windows loader
de grub loader van kubuntu gebruikt

hoe verander ik dit weer naar normaal want nu probeert hij steeds de grab loader van de 2e harde schijf te starten in plaats van windows boot opties

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en anders vraag je het maar

groetjes, Aloew

Laatst bewerkt:
ik denk dat ik het probleem al kan oplossen en zet er zo ook even een link bij hoe ik het gedaan heb

als het niet lukt dan laat ik het natuurlijk ook even weten

EDIT :

dit is de oplossing het is wel in het engels

1. Put the Windows 7 installation/Upgrade disc in the disc drive, and then start the computer (set to boot from CD in BIOS).

2. Press a key when you are prompted.

3. Select a language, a time, a currency, a keyboard or an input method, and then click Next.

4. Click Repair your computer.

5. Click the operating system that you want to repair (Windows 7 in this case), and then click Next.

6. In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.

7. Once in the command prompt, type exactly Bootrec.exe /FixMbr and then press ENTER. You will see "operation completed successfully." (Doesnt even take a second. Dont be alarmed )

8. Reboot and set BIOS to boot from the HDD again.

GRUB will be overwritten in step 7 and Windows bootloader will once again take control of loading your OS(s).

het is gelukt dus

Laatst bewerkt:
Als je wat meer controlle over die vista bootloader in windows 7 wil hebben dan mag je EasyBCD niet missen.
Je start er b.v ook kubuntu mee op.

:thumb:

misschien heeft iemand een mac?
vraag diegene als hij ntfs driver wil installeren en hang die schijf daar aan.
met sata to usb of zoiets. werkte bij mij ook.
mac kan alle gegevens uitlezen en voor die laptop met hitte probleem.
maak de laptop open en zet hem aan. draait de fan? nieuwe koelerpasta en misschien is het niet de cpu maar videokaart of zoiets dat te heet wordt.
probeer daar achter te komen om dat probleem te verhelpen

bedankt voor de reacties

ik denk dat ik beter even een nieuw topic kan aanmaken (zal ik ook wel even doen )

maar misschien dat jullie mij al kunnen vertellen waar naar te kijken

ik heb het probleem van mijn laptop opgelost die start gewoon weer met de windows boot opties

de andere laptop heb ik nu ook aan de praat gekregen met kubuntu

dat heb ik gedaan door me airco koude lucht te laten blazen op de onderkant van de laptop

maar het hitte probleem blijft als je de airco weer uitzet

dus ik denk om te beginnen dat er maar een nieuwe koelpasta tussen gezet moet worden

het gaat hier om een toshiba satellite a300d

de fan draait volgens mij wel rond maar zou een fan ook langzamer kunnen gaan draaien ?

volgens mij zit er ook geen stof in want dat is weggehaald met uit elkaar halen

hij heeft het probleem ook al langer en kon ze laptop gebruiken door windows op lage prestaties te zetten op hoge prestaties viel de laptop ook uit

nu is ze oude harde schijf dus kapot gegaan en kreeg ie problemen met windows installeren
(terwijl de windows installatie bezig was viel die uit dus)

nu een nieuwe harde schijf erin gezet en daar heb ik kubuntu op gezet

met airco erop blijft deze laptop ook gewoon aanstaan zonder airco valt ie uit in 10 tot 20 minuten

waar zou ik naar moeten kijken voor ik denk een hitte probleem ?

Edit :

ben nu windows aan het installeren met me externe cooler (De Airco) :d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan