boot up probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucris

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Dag beste mensen,

Gisteravond heb ik een probleem gevonden tijdens het opstarten van mijn laptop, namelijk dat hij niet wilt opstarten. Mijn laptop geeft eerst een windows foutherstel aan, met als opties opstartherstel starten (aanbevolen) en windows normaal starten. Bij het selecteren van de eerste optie vindt er een opstartherstel plaats, natuurlijk blijft dat uren duren, zonder enig resultaat. Bij het selecteren van de tweede optie blijft de laptop steken bij het splash screen van windows 7. Via F8>veilige modus is hij ook blijven haken. De optie waarbij de laptop zich moet opstarten met de instellingen waarmee het als laatst succesvol is opgestart, geeft hij weer, net als bij windows normaal opstarten de splash screen weer urenlang aan.
Het probleem is dus dat de laptop gewoon niet wilt opstarten, terwijl hij dat gister-ochtend gewoon goed heeft gedaan. Ik heb hem toen netjes afgesloten, ben gaan werken en die avond wilde hij niet meer opstarten. Recente dingen die ik daarvoor heb gedaan, zijn: Assassin's creed II geinstalleerd en gespeeld, en voor het eerst een dvd (geen oude, maar een net gekochte) te hebben afgespeeld. De laptop is net een maand oud.
Het is een 17,3 inch XXODD laptop (de xni870cu) met een Intel Core i7 processor en een nvidia GF gtx 285m kaart, die is gesoftmod tot een quadro kaart. Het werkt op windows 7 64 bit (en RAID 0). Het bevat ook twee harde schijven van 320 gb.

De vraag zelf is hopelijk duidelijk; hoe krijg ik hem weer netjes opgestart, en hoe voorkom ik dit probleem weer?

Alvast bedankt!

Laurens.

Maand oud?
gewoon even teruggaan naar de winkel.

toevallig geen nieuwe hardware aangesloten?
mijn computer kon een tijd niet opstarten vanwege mijn (destijds) nieuwe G19 toetsenbord. Had een speciale BIOS update nodig.
dit lijkt me alleen niet bij jou het geval aangezien hij op het windows laadscherm blijft hangen...

ik zou het echt niet weten behalve: teruggaan winkel

Terug gaan naar de winkel is inderdaad een optie. Toch heb ik het liever om voorlopig zelf een oplossing te vinden. Op het internet vind je duizenden threads waarin mensen met hetzelfde probleem komen, jammer genoeg is er natuurlijk weer geen een die met een duidelijke oplossing komt.

goed, er zijn een paar dagen voorbij gegaan, en er heeft geen verandering plaatsgevonden. Ik ben nog steeds op zoek naar suggesties.

TERUG NAAR WINKEL, dat is wat je moet doen. je moet verder niet openstaan voor suggesties want dat lukt toch niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan